خرم آباد- امام‌جمعه موقت تهران گفت: مردم برای نجات کشور از برای نجات کشور ‌از مشکلات فرهنگی، ابتذال، هرزگی، فساد، رانت‌خواری، بیکاری، رکود، به‌هم‌ریختگی، گرانی، ازهم‌پاشیدگی خانوادگی، شیوع اعتیاد و قاچاق دعا کنند.

مردم برای نجات کشور از ‌رانت‌خواری، بیکاری و رکود دعا کنند/مگر از کجا آمده‌اید که این‌قدر ‌مردم را می‌ترسانید؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، آیت‌الله کاظم صدیقی در همایش جوانان مؤمن و انقلابی استان‌ لرستان که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد ضمن دعا برای نجات کشور اهل‌بیت (ع)، شهدا، ولایت، انقلاب، امام زمان (عج) از مشکلات فرهنگی، ابتذال، هرزگی، فساد، رانت‌خواری، بیکاری، رکود، به‌هم‌ریختگی، گرانی، ازهم‌پاشیدگی خانوادگی، شیوع اعتیاد و قاچاق اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) در حدیثی برای خروج هر جامعه از انحطاط، تاریکی، رکود، بن‌بست و محدودیت‌های بازدارنده استقلال فرهنگی، فکری، عقیدتی، اخلاقی، علمی را لازم دانسته است.

وی با بیان اینکه نخستین گام حرکت انبیاء بیداری مغزهای به خواب‌رفته، فترت‌های لگدکوب شده، دل‌های مرده بوده است، افزود: پیامبران انسان‌ها را به توحید دعوت کردند و گفتند جزء خدا مؤثری نیست.

امام‌جمعه موقت تهران علم خدا را بی‌ساحل دانست و عنوان کرد: ای بشر بندگی نفس اماره، شهوت و قدرت‌های بزرگ را نکن. آمریکا و قدرت‌های بزرگ برای شما بت بی‌جان هستند.

وی با اشاره به اینکه جوانان مقتدر می‌توانند شاگرد ابراهیم (ع) باشند، بیان کرد: قرآن کریم رسماً جوانی حضرت ابراهیم (ع) را تابلو کرده است؛ قیام، مبارزه، درگیری با جریان فساد، درافتادن با خودشیفتگی‌ها مربوط به جوانان است  چراکه جوان شور دارد که اگر در کنار شور شعور دینی داشته باشد راه ابراهیم (ع) را می‌گیرد.

آیت‌الله صدیقی به ماجرای شکست بت‌ها توسط حضرت ابراهیم (ع)اشاره کرد و گفت: امروز رسالت نسل جوان ما پیروی از امام راحل است که بت بزرگ زمان ما را به ما معرفی کرد و فرمود آمریکا شیطان بزرگ است، آمریکا ام‌الفساد قرن است، رابطه با آمریکا رابطه گرگ‌ومیش است، آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند ما آمریکا را زیر پا له می‌کنیم آری این سنت ابراهیم (ع) و خط انبیاء است.

امام‌جمعه موقت تهران تصریح کرد: امام خمینی (ره) بزرگ‌مرد تاریخ ما، روح‌الله بت‌شکن سنت ابراهیمی را بر افکاری که فکر می‌کرد بدون آمریکا آدم نمی‌تواند زندگی کند و حتی آبش را هم باید در مذاکره با آمریکا تامین کند احیاء کرد.

وی بابیان اینکه آمریکا خودش را نمی‌تواند اداره کند  و در حال از هم پاشیدن است، اظهار داشت: فاصله طبقاتی آمریکا 99 به یک درصد است و جمعیت آن تحت‌فشار هستند.

آیت‌الله صدیقی افزود: آمریکا بدهکارترین، پر زندانی‌ترین، ناامن‌ترین، درنده‌ترین و خیانت‌کارترین به نوکران وابستگان  خود است آن‌وقت شما ای گروهی که خود را به آمریکا وابسته می‌کنید و به مردم می‌گوید نمی‌شود و نمی‌توانیم، ابراهیم زمان آمد در عمل ثابت کرد ما می‌توانیم.

وی عنوان کرد: ما هم توانستیم شاه را بیرون کنیم و هم تونستیم شورش‌های داخلی را که از طرف بت بزرگ بر ما تحمیل‌شده بود خاموش‌کنیم. توانستیم 8 سال جنگ تمام‌عیار با شرق و غرب را پشت سر بگذاریم و این جنگ ما را ساخت.

امام‌جمعه موقت تهران  با اشاره به اینکه اولیا الله و شهدا در جنگ معراج کردند و به مقام عندیت رسیدند، بیان کرد: سازندگی، شکوفایی، استعدادها، ابتکارات و خلاقیت‌های ما در جنگ با دنیا شکوفا شد و هیچ کشوری را سراغ ندارید که  یک سال جنگ کرده باشد اما مبتلابه قحطی، به‌هم‌ریختگی داخلی و فساد و فحشا نشده باشد ولی  8 سال برای ما جنگ عرفان و سیر و سلوک بود.

وی تصریح کرد: جوان‌های ما توانستند زیر پرچم یک فقیه، مجتهد و یک نایب امام زمان (عج) معجزه کنند و دنیا را به‌زانو درآورند، جوانان ما نه شرقی و نه غربی را نه در تئوری بلکه در عمل ثابت کردند.

آیت‌الله صدیقی گفت: اگر ما رشته وابستگی خود را از شرق و غرب قطع کنیم می‌توانیم قدرت جدیدی در دنیا باشیم چراکه امروز کشور ایران در منطقه قدرت اول و در جهان قدرت چهارم است.

وی با تأکید بر اینکه باید ما می‌توانیم را به گفتمان و فرهنگ تبدیل کرد اظهار داشت: اگر مسئولی یا جریانی در کشور خلاف این مسیر را شعار بدهد ما او را امین خود نمی‌دانیم  و او میکروب از خود بی‌خبری، خود گم کردن، دستپاچه شدن و خیره شدن  به زرق‌وبرق بی‌محتوای دنیا را دارد برای ما به‌صورت یک ویروس و غده سرطانی  سرایت می‌دهد پس  بر جوان‌هاست با افتخاراتی که  در میدان رزم با دنیا با شرق و غرب به خرج دادند در برابر این فکر سخیف قیام کنند.

امام‌جمعه موقت تهران افزود: شهید باقری‌ها در کجا دوره‌دیده بودند؟ کدام جنگ کلاسیک را پشت سر گذاشته بودند که مدیریت و نوآوری را  در جبهه‌های جنگ به جهان ارائه کردند که چشم بشر خیره است و تمام قدرت‌های باطل در برابر این جوان‌های مبتکر  به‌زانو درآمدند.

وی عنوان کرد: دولتی عقل و دین دارد که این جوان‌های مؤمن را میدان دهد، امکانات دهد از فکر آن‌ها استفاده کند. این فرهنگ عزت ساز است.

آیت‌الله صدیقی قدم دوم را مسئله دفاع، اقتدار نظامی و بالا بردن توان رزمی دانست و بیان کرد: امروز بعد از برجام برنامه‌ها  مقابله با موشک است. برجام مقابله بافرهنگ ما می‌توانیم بود.

وی تصریح کرد: ما مسئله هسته‌ای را تا غنی‌سازی 20 درصد در عمل به دنیا ارائه کردیم درحالی‌که برای راه انداختن راکتور تهران هیچ کشوری حاضر نشد با ما تعامل کند.

امام‌جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: به جوان‌های مؤمن و بسیجی میدان داده شد غنی‌سازی 20 درصد راکتور تهران را راه‌اندازی و شرق و غرب را متحیر کردند اما وقتی دیدند این ما می‌توانیم دارد پیش می‌رود و با سرعت قله عزت علمی را فتح می‌کنند در مذاکره آمدند این 20 درصد را به سه درصد تقلیل دادند، 15 سال ما را به زنجیر بستند.

وی اظهار داشت: در این مذاکره زنجیر اسارت به بال علم جوانان ما بستند و گفتند شما حق پیشرفت ندارید و ما هم به این افتخار کردیم که مدام برجام برجام بگوییم.

آیت‌الله صدیقی افزود: قدم دوم که در نقشه دارند آن قدم مقابله با توان موشکی است که امروز هم این آقایان در تبلیغاتشان طعنه و نیش می‌زنند در حالی‌ که این خلاف فرهنگ قرآن است که می‌فرماید تا می‌توانید در توان فکری، استعدادی، امکاناتی، فردی، اجتماعی، سیاسی و دولتی مقتدر شوید.

وی عنوان کرد: این‌ها می‌گویند اگر مذاکره نبود سایه جنگ بر سر ما سایه خطرناکی بود! شما از جنگ می‌ترسید ما جنگ را با جنگ از کشور بیرون کردیم، ما مرد جنگ هستیم. ما ملت مجاهد، تربیت‌شده قرآن و شیدای امام حسین (ع) هستیم و شعار ما هیهات من ذله است.

امام‌جمعه موقت تهران بیان کرد: شما از کجا آمدید که این‌قدر ترسو هستید؟ چرا مردم  را می‌ترسانید؟ خودتان ترسو هستید، چرا این ترس را به نسل جوانان انتقال می‌دهد؟ جوان ما که همین امروز با داشتن زن جوان و فرزند کوچک از همه‌چیز دست می‌شوید و برای دفاع از حریم حرم به سوره  می‌رود و چه وصیت‌نامه‌های عارفانه‌ای از این مدافعان گلگون‌کفن داریم که ما را خجالت می‌دهد.

وی گفت: ما همین امروز شیران بیشه داریم، تشنگان شهادت داریم، عاشقانه لقا خدا داریم این چه حرف منحرف‌کننده‌ای است که شما می‌گویید. آن‌که جنگ را از کشور ما بیرون کرد جنگ، مقاومت، روحیه شهادت‌طلبی ، شجاعت و نترسی بود نه مذاکره!

تصریح کرد: هاشمی در دهه 70 ارتباط خیلی خوبی با غرب داشت و اساساً تفکرش سازش و توافق با آن‌ها بود اما مگر در کشور آلمان  برای او پرونده تشکیل ندادند؟ مگر او را متهم و احضار نکردند؟ مگر حرمت او را نگه داشتند؟ مگر در دوره اصلاحات که شعارش سازش با غرب بود مگر ایران را به‌عنوان مرکز شرارت از آن نام نبردند؟

آیت‌الله صدیقی  اظهار داشت: همت خود را بالا ببرید بیایید. قرآنی و توحیدی فکر کنید. موشک‌هایتان را بیش از این تقویت کنید توان نظامی را بالا ببرید که پیامبر مابعد از مسئله فرهنگ و نوع تفکر، تلقی و جهان‌بینی و تفسیر زندگی مسئله دفاع را مطرح کردند.

وی افزود: قدرت نظامی ما در حدی که در جنگ بتوانیم مقابله کنیم کافی نیست ما باید آن‌قدر قوی شویم که کسی جرات جنگ با ما را نداشته باشد. ما جنگ را باقدرت پیشگیری می‌کنیم. ما ریشه جنگ را در منطقه می‌خشکانیم به‌شرط اینکه یک دولت قرآنی داشته باشیم که تفکرش تفکر وحیانی باشد نه تفکر ذلت‌بار غربی.

امام‌جمعه موقت تهران  عنوان کرد: برخی به خودی‌ها خود را شیر نشان می‌دهد اما مقابل بیگانه روباه و ترسو هستند، در برابر آن‌ها ادب را رعایت می‌کنند اما در برابر شهدا، رزمندگان، ملت هرچه به دهنشان آمد می‌گویند. دهانشان نزاکت، وقار و متانت ندارد.

وی بیان کرد: تا جایی قوی شوید که دشمن قدرت لفافه با شما را نداشته باشد و نتواند دور شما بگردد این پیام خداست. این استراتژی ماست تاکتیک نیست میدانی است که قرآن کریم خواسته در این میدان حضور داشته باشید.

آیت‌الله صدیقی  گفت: جبهه اقتصادی جبهه سومی است که باید دائر و در آن پیروز باشیم بنابراین بعد از پیروزی میدان فرهنگ، تفکر و نظامی پیروزی در جبهه اقتصادی است.

وی اظهار داشت: گاهی اقتصاد ازنظر زمانی در مرحله اول است و اگر اقتصاد نباشد و فقر و بیکاری باشد به نبال آن اعتیاد، فحشا، طلاق، گروهک شدن، داعش شدن و انحرافات فکری است و با پول آدم‌ها را دست‌بسته می‌کنند بنابراین گاهی عقیده و دفاع هم در کنار اقتصاد برنامه‌ریزی می‌شود.

امام‌ جمعه موقت تهران افزود: قرآن  می‌فرماید دو چیز را باید برای جامعه فراهم کنید تا آن جامعه توحیدی، ولایی و امام زمانی باشد که آن دو چیز امنیت و معیشت است.

وی امنیت و معیشت را زمینه‌ساز بندگی خدا، رشد علمی، خلاقی و سیاسی دانست و بیان کرد: این‌ها ملت ما را نشناختند. گاهی به دانش‌آموزان بستنی می‌دهند و خیال می‌کنند با بستنی و با این تاکتیک‌ها می‌خواهند غرب و شیطان بزرگ را راضی کنند.

آیت‌الله صدیقی‌ گفت: مردم ما مناعت طبع دارند، در دوران جنگ مردم ناتوانی که از نظر معیشتی گرفتار بودند قلک فرزندان خود را دادند، بانوان تازه‌عروس زینت‌آلات خود را به جبهه دادند ولی 8 سال عزت و کرامت این مملکت را حفظ کردند اما همه این‌گونه نیستند.

وی تصریح کرد: شما با همین پول‌ها در فتنه تهران توانستید جمعیتی را به خیابان‌ها بیاورید و مسجدها را آتش بزنید امروز هم در تبلیغاتتان دارید از فتنه دفاع می‌کنید.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه اعتقاد، اخلاق، مشروعیت زندگی و سبک زندگی  باید جدی گرفته شود گفت: جوانان با تفکر مقابله با پیشرفت دفاعی و نظامی ببینید چه کسانی دارند این تفکر را دامن می‌زنند تا ما را خلع سلاح کنند بعد دشمن بیاید به‌حساب ما برسد. از ابتدا دنبال کسانی باشید که وقتی آمدند به فکر عزت، دفاع جانانه و ریشه کردن جنگ از طریق اقتدار و قوت ما باشند.

برچسب‌ها