اصفهان- رییس اتاق بازرگانی اصفهان با انتقاد بر اینکه فعالان اقتصادی از قیمت‌های جهانی سنگ ناآگاه هستند، گفت: رصد خانه سنگ باید در کشور راه اندازی شود.

رصد خانه سنگ باید در کشور راه اندازی شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اتاق بازرگانی اصفهان، سید عبدالوهاب سهل‌آبادی در دومین همایش سنگ و چالش‌های صادراتی، با اشاره به اینکه کارخانه‌های سنگ طی دو سال گذشته برای پرداخت نکردن عوارض و مالیات بر ارزش‌افزوده با تعطیلی واحدهای خود اتحادشان را نشان دادند، پیشنهاد داد: باید اتحادیه صادرکنندگان، سنگ متشکل از تولیدکنندگان، فعالان معدن، سنگ، فراوری سنگ، ماشین‌آلات سنگ و صادرکنندگان این حوزه در استان تشکیل شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه فعالان این صنعت در اصفهان و کشور با یکدیگر انسجام ندارند این موجب شده در صادرات موفق نباشیم.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر اینکه تعدادی از واحدهای تولیدی سنگ در کشور و استان به‌روز هستند اما به دلیل عدم انسجام با یکدیگر نتوانسته‌اند در امر صادرات موفق عمل کنند؛ بیان داشت: در این شرایط دلالان کشورهای هدف از وضعیت بازار ما سوءاستفاده می‌کنند.

سهل‌آبادی همچنین با تاکید بر اینکه هزینه تبلیغات برای تولیدکنندگان ایرانی در صداوسیما بالاست، گفت: متأسفانه صداوسیما در شرایطی که تاکید مقام معظم رهبری بر تولید داخلی است اقدام به تبلیغ برندهای خارجی با توجه به پرداخت‌های ارزی آنها می‌کند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه ما به واردات کم و صادرات بالا و باکیفیت توجهی نمی‌کنیم، افزود: بهره‌وری پایین در این صنعت موجب کیفیت پایین محصولات سنگی‌شده است.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان با انتقاد بر اینکه فعالان اقتصادی از قیمت‌های جهانی سنگ ناآگاه هستند، گفت: ما باید رصدخانه سنگ را در کشور راه‌اندازی کنیم.

وی در ادامه با انتقاد بر اینکه متأسفانه قول و فعل صادرات بخش سنگ یکی نیست، تصریح کرد: مسئولان باید نسبت به اجرای آیین‌نامه‌ها و قوانین صادرات به‌خصوص در بخش سنگ توجه ویژه‌ای داشته باشند.

سهل آبادی همچنین بابیان اینکه در تامین مالی صادرات صنعت سنگ ضعیف هستیم، تاکید کرد: نبود سیستم قوی بانکی در صادرات سنگ ازجمله معضلات این بخش است.

برچسب‌ها