اصفهان-کارشناس ارشد پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده عبور امواج ناپایدار ضعیف از روی استان و احتمال وقوع رگبار پراکنده باران در برخی از نقاط این استان برای سه روز آینده است.

احتمال وقوع رگبار پراکنده در برخی از نقاط استان اصفهان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، ساناز جعفری اظهارکرد:برای سه روز آینده «پنجشنبه، جمعه و شنبه» در ساعات بعدازظهر احتمال رگبارهای پراکنده در مناطق مستعد استان اصفهان وجود دارد.
جعفری افزود: بر این اساس افزایش ابر، گاهی وزش باد در استان و وزش باد به نسبت شدید در برخی از نقاط استان پیش بینی می شود.
وی با بیان اینکه روند افزایش دمای هوای استان در روزهای آینده ادامه داردگفت: دمای هوای امروز صبح در اصفهان به ۲۱ درجه سانتیگراد رسید که نسبت به روز گذشته ۲ درجه سانتیگراد افزایش پیدا کرده است.
کارشناس ارشد پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان افزود: دمای هوای اصفهان در گرمترین ساعات روز گذشته به ۳۳ درجه سانتیگراد و امروز صبح (چهارشنبه) هم در خنک ترین ساعات به ۲۰درجه سانتیگراد رسید.
جعفری گفت: چوپانان با ۳۹ درجه سانتیگراد به عنوان گرمترین و بویین و میاندشت با هفت درجه سانتیگراد به عنوان خنک ترین نقطه استان اصفهان اندازه گیری شده است.
به گفته وی هوای کلانشهر اصفهان در روز چهارشنبه صاف تا کمی ابری، همراه با غبارمحلی، گاهی وزش باد و برای روز پنجشنبه، صاف و غبار محلی گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می شود.
استان اصفهان در مرکز فلات ایران است و به علت گستردگی زیاد، شامل بخش‌های متعدد کوهستانی و جلگه‌ای و اقلیم چهارگانه آب و هوایی در طول سال است.
استان اصفهان در شمار مناطق خشک و کم بارش منطقه میانی کشور است و در سال های اخیر نیز با پدیده خشکسالی روبرو بوده است.

برچسب‌ها