مشهد- جمعی از مسئولان اداره کل و مسئولین اداره و کتابداران اداره کتابخانه‌های عمومی مشهد مقدس با حضور در جمع کودکان مناطق زلزله زده و اجرای برنامه‌های عروسکی و مسابقه نقاشی شور و نشاط کتاب‌خوانی را به آن‌ها هدیه دادند.

کودکان مناطق زلزله زده با کتاب و کتاب‌خوانی به شور و نشاط آمدند

به گزارش قدس آنلاین، معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در این رابطه گفت: در این برنامه فرهنگی که در چند روستای زلزله زده بخش رضویه مشهد مقدس اجرا شد ابتدا برنامه نمایش عروسکی با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی از کتاب‌های هفتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی اجرا شد و در ادامه دانش آموزان با ترسیم نقاشی خود از همان کتاب در جشنواره کتاب خوانی رضوی شرکت کردند.

هادی حافظی ادامه داد: این برنامه باهدف استفاده از ظرفیت کتاب و کتاب‌خوانی و مطالعه برای بازگرداندن روحیه نشاط و سرزندگی به خانواده‌های مناطق زلزله زده خراسان رضوی اجرا شد.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در دومین سال اجرا توسط کتابخانه‌های عمومی، بهانه خوبی برای حضور در جمع کودکان و دانش آموزان مناطق زلزله زده بود و در زمان اجرای برنامه می‌شد به‌خوبی نیاز به اجرای چنین برنامه‌هایی را برای بچه‌ها به‌خوبی مشاهده کرد.

وی دعوت از کارشناسان سازمان خدمات ایمنی و آتش‌نشانی و ارائه توضیحات در خصوص اقدامات لازم در زمان حوادثی مانند زلزله را حائز اهمیت دانست و ادامه داد: این برنامه نیز برای خانواده‌ها جنبه آموزشی خوبی داشت.

شایان ذکر است این برنامه در محل مسجد و مدرسه روستاهای بخش رضویه از جمله کلاته منار و برج موری واقع در ۸۰ کیلومتری مشهد مقدس اجرا شد.

برچسب‌ها