ساری- سرپرست هیأت کاوش‌های باستان‌شناسی وستمین کیاسر شهرستان ساری گفت: یافته‌های باستان‌شناسی وستمین در هفته میراث فرهنگی در خانه کلبادی به نمایش گذاشته می‌شود.

نمایش یافته‌های کاوش‌های وستمین در خانه کلبادی/ کاوش‌های باستان‌شناسی در منطقه وستمین ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، عبدالمطلب شریفی در این باره اظهار کرد: حین عملیات حفاری به‌منظور انتقال خط لوله گاز از دامغان محوطه‌ای باستانی نمایان شد که بعد از انجام تحقیقات و کاوش‌های باستانی‌شناسی مشخص شد مربوط به بقایای یک گورستان است.

وی بیان کرد: در این کاوش‌ها آثاری از دوره اشکانیان مربوط به گورستان گور دخمه در غرب و طاق‌باز در شرق محوطه وستمین یافت شده است.

سرپرست هیأت کاوش‌های باستان‌شناسی وستمین کیاسر ساری با بیان اینکه کاوش‌های باستان‌شناسی در منطقه وستمین ادامه دارد، اضافه کرد: کاوش‌های باستان‌شناسی در منطقه کیاسر از سال ۹۴ آغاز شده و همچنان نیز ادامه خواهد داشت.

شریفی تصریح کرد: درخواست مجوز از پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کردیم تا در تابستان امسال کاوش‌های باستان‌شناسی در منطقه وستمین کیاسر از سر گرفته شود.

وی یادآور شد: اشیای تزئینی، دست‌بند، ابزار جنگی، سفالینه، سرپیکان، سرنیزه، شمشیر، گوشواره، دست‌بند، گردنبندهای مهره‌ای به‌عنوان یافته‌های باستان‌شناسی این منطقه بود که قرار است در هفته میراث فرهنگی در خانه کلبادی به نمایش گذاشته شود.

سرپرست هیأت کاوش‌های باستان‌شناسی وستمین کیاسر شهرستان ساری با اشاره به اینکه هر کاری با مشکلاتی همراه است، افزود: ابتدای کار در زمینه گازرسانی با مشکلاتی مواجه شدیم که موجب وقفه در عملیات باستان‌شناسی شد و با همکاری استانداری، اداره کل گردشگری و شرکت گاز مسیر گازرسانی را تغییر داده و به بیرون از محوطه هدایت کردیم.

شریفی درباره برنامه‌های باستان‌شناسی در منطقه وستمین، گفت: امسال تصمیم بر این شد که کاوش‌ها را از گوردخمه‌ها ادامه داده تا عرصه محوطه و میزان وسعت آن مشخص شود و در اصطلاح باستان‌شناسی گمانه‌زنی به‌منظور تعیین حریم و عرصه صورت گیرد.

برچسب‌ها