خرم آباد- معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: ۲۰ هزار واحد بهداشتی در طرح تحول سلامت در کل کشور تعمیر و تجهیز و به حد استاندارد رسیده است.

۲۰ هزار واحد بهداشتی تعمیر، تجهیز و استاندارد شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، علی‌اکبر سیاری صبح چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان لرستان با اشاره به دستاوردهای طرح تحول سلامت اظهار داشت: دستاوردهای طرح سلامت در حوزه بهداشت 15 برنامه و 10 پروژه  اجرا شد که پشتیبانی برنامه اول برای 28 میلیون نفر جمعیت روستایی، عشایر و شهرهای با جمعیت بالای زیر 20 هزار نفر در اولویت نخست اجرای این طرح قرار گرفت.

وی با اشاره به گستره تحت پوشش اجرای این طرح افزود: با اجرای این طرح به ازای هر چهار هزار نفر روستایی به‌طور متوسط یک پزشک وجود داشت و در هنگام شروع این طرح دو هزار و 400 پزشک در روستاها بود و این تعداد به شش هزار و 800 پزشک ارتقا یافت همچنین هزار و 300 دندان‌پزشک و هزار و 100 ماما و توزیع اقلام دارویی و تسهیل در دسترسی بیماران از دیگر اقدامات انجام‌شده در این طرح بوده است.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کمک هزار میلیارد تومانی خیرین برای ساخت‌وساز و مشارکت در امر سلامت عنوان کرد: در گام بعدی دو هزارو 400 واحد بهداشتی تعمیر و تجهیز شد و دو هزار خانه بهداشت ساخته شد و درمجموع 20 هزار واحد بهداشتی در کل کشور تعمیر و تجهیز و به حد استاندارد رسید.

وی با تشریح برنامه خود مراقبتی بیان کرد: طی این برنامه 20 میلیون ایرانی سفیر سلامت می‌شوند که برای هر خانوار یک سفیر و برای هر هزار دانش‌آموز یک سفیر سلامت انتخاب می‌شوند که تاکنون یک‌میلیون و 200 هزار سفیر سلامت دانش‌آموزی تربیت‌شده و 250 هزار سفیر سلامت دانشجویی که این تعداد به 400 هزار نفر افزایش می‌یابد و تعداد دو میلیون و نیم سفیر سلامت خانوار تربیتمی شود که برای این افراد بسته آموزشی تعریف و آموزش‌های آن‌ها شروع‌شده است.

سیاری تصریح کرد: کنترل و توقف بیماری وبا پس از 40 سال  که دیگر موردی از این بیماری در کشور وجود ندارد در کنار افزایش تعداد واکسن‌ها برای نوزادان، توزیع ویتامین دی رایگان برای مردم با صرف اعتباری میلیاردی که در ابتدا به دانش‌آموزان دختر و بعد پسر و پس‌ازآن در میان سالمندان توزیع‌شده از اقدامات دیگری بود که در این طرح انجام‌شده است.

وی با اشاره به اجرای برنامه مکمل یاری خاطرنشان کرد: کاهش مرگ مادران در اثر حاملگی و زایمان، کاهش مرگ نوزادان ارائه خدمات ترمیمی دندانپزشکی به تعداد یک‌میلیون و 700 هزار مورد، افزایش 29 هزار نیرو به سیستم درمانی کشور از اقدامات دیگری است که در این راستا انجام‌شده است.

برچسب‌ها