شهرکرد-مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، راه اندازی مدارس سطح ۳ در شهرستانها را جزء اولویت های مدیریت حوزه علمیه خواهران این استان بیان کرد و گفت: اگر می خواهیم طلاب برای ادامه تحصیل در استان بمانند باید شرایط سطوح عالی را در استان فراهم بیاوریم.

مدرسه علمیه خواهران سطح ۳ در شهرستان بروجن راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام یدالله رحمانی صبح چهارشنبه در نشست با اعضای هیأت امنای مدرسه علمیه الزهرا(س) شهر بروجن، با تبریک ایام الله ماه شعبان، این ایام را مقدمه ای برای درک ماه رمضان بیان کرد و افزود: باید از فرصتهای باقیمانده ماه شعبان نهایت استفاده را بکنیم.

وی با اشاره به اینکه مدیریت حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری از سال ۹۰ کار خود در استان را آغاز کرد، افزود: به لطف الهی در این مدت توانستیم تعداد مدارس استان را از ۴ مدرسه به ۹ مدرسه ارتقا دهیم که این رشد رضایت بخش است.

حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه طبق بررسی های به عمل آمده باید تا سال ۱۴۰۰ به ازای هر یکصد زن، یک طلبه در کشور وجود داشته باشد و این چشم انداز حوزه های علمیه خواهران است، تصریح کرد: در حال حاضر با احتساب طلاب شاغل در این استان، به ازای هر ۲۵۰ نفر یک طلبه وجود دارد که انشالله در آینده به نرم مورد خواسته کشوری خواهیم رسید.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در دو شهرستان این استان مدرسه علمیه خواهران تأسیس نشده است، خاطرنشان کرد: انشالله مقدمات راه اندازی مدرسه علمیه خواهران در شهرستانهای اردل و سامان نیز برای سال تحصیلی جدید فراهم خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان در ادامه به ظرفیت های خوب شهرستان بروجن در زمینه های مختلف اشاره کرد و گفت: انشالله به فکر راه اندازی مدرسه علمیه سطح ۳ برای سال آینده در این شهرستان هستیم که این امر کمک همه جانبه اعضای هیأت امنا را می طلبد.

وی تخصیص ساختمان مستقل را لازمه راه اندازی مدرسه علمیه سطح ۳ در این شهرستان بیان کرد و ادامه داد: در این زمینه مسؤولان شهرستان باید همکاری همه جانبه ای داشته باشند؛ طبق قانون مصوبی که اخیرا اعلام شده است می توان از ساختمانهای مازاد سایر دستگاه های دولتی برای واگذاری به حوزه های علمیه استفاده کرد.

حجت الاسلام رحمانی راه اندازی مدارس سطح ۳ در شهرستانها را جزء اولویتهای مدیریت حوزه علمیه خواهران این استان بیان و تصریح کرد: اگر می خواهیم طلاب برای ادامه تحصیل در استان بمانند باید شرایط سطوح عالی را در این استان را فراهم بیاوریم و به یقین این امر از ضرورتها است.

وی همچنین از راه انداری مدرسه علمیه خواهران سطح ۴ در این استان برای سال آینده خبر داد و افزود: با راه اندازی این مدرسه زمینه رشد و پویایی همه جانبه حوزه های علمیه خواهران در استان فراهم می شود.

در ادامه مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) بروجن با اشاره به این که نقش اعضای هیأت امنا در رشد و پویایی مدارس علمیه غیرقابل انکار است، ابراز کرد: استفاده از ظرفیت اعضای هیأت امنا باید در همه زمینه ها و امور صورت گیرد و تنها در امور مالی خلاصه نمی شود.

وی،همفکری با اعضای هیأت امنا در زمینه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی را بسیار مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: شرایط لازم برای راه اندازی مدرسه علمیه سطح ۳ در شهرستان بروجن فراهم است و در این رابطه مسؤولان باید همکاری لازم داشته باشند.

برچسب‌ها