ساری- رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام رئیسی در مازندران گفت: بارها تذکراتی را در مورد برجام به دولت دادیم اما متأسفانه آقای روحانی ما را بی‌سواد، بی‌شناسنامه و دلواپس خواندند.

FATF یعنی دادن حاج قاسم به آمریکایی‌ها/ برجام بزرگ‌ترین خیانت به توان هسته‌ای کشور است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان در همایش مردمی حامیان حجت‌الاسلام رئیسی در شهرستان جویبار اظهار کرد: یکی از ملاک‌هایی که برای انتخاب فرد اصلح در قرآن آمده علیم بودن است.

وی با گلایه از وضعیت اقتصادی کشور در دولت یازدهم، افزود: علیم بودن یعنی اینکه برای حل مشکلات اقتصادی کشور 17 هزار کارخانه در این چهار سال باید تعطیل شود؟
وی به واردات بی‌رویه دولت انتقاد کرد و گفت: آیا دولتی که 3 میلیون دلار مربا وارد می‌کند اصلح است؟
رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام رئیسی در مازندران با بیان اینکه فردی را انتخاب کنید که فن حل مشکلات اقتصادی، سیاسی، خارجی مملکت داشته باشد، تصریح کرد: بسیاری از کارخانه‌داران به بهانه برجام دست از تولید کشیدند اما اقتصاد مملکت چهار سال به بهانه برجام خوابید.
نبویان سخنان روحانی در مورد آزادی را در حد یک شعار دانست و عنوان‌ کرد: در این 10 روز دولت 60 بار از روزنامه کیهان شکایت کرد و این‌گونه آزادی اجرا می‌شود!
وی با بیان اینکه ما ضعیف‌ترین نیروهای خود را برای مذاکرات برجام فرستادیم، گفت: آمریکا در زمان امضای برجام شرط‌هایی برای ایران گذاشته که واقعا ذلت‌آور است.
عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس برجام را بزرگ‌ترین خیانت به توان هسته‌ای کشور دانست و خاطرنشان‌ کرد: در متن برجام ایران به آمریکا تعهداتی از قبیل جمع‌آوری سانتریفیوژهای بالاتر از نسل یک، نابودی غنی‌سازی 20 درصدی، توقف خط تولید 20 درصدی، بسته شدن نیروگاه فردو، بتن‌ریزی قلب راکتور اراک، نابودی پسماند سوخت‌های هسته‌ای، نابودی پلوتونیوم، اجازه بازرسی به اماکن نظامی و ... بود.
نبویان به تاکیدات رهبری در مورد برجام اشاره و عنوان‌ کرد: رهبر معظم انقلاب بارها به دولت هشدار داد که تعهدات را یکجا انجام ندهند بلکه گام به گام و بعد از اجرای تعهدات از سوی طرف مقابل انجام دهند.
وی افزود: نیروگاه فردو که با هیچ موشکی قابل هدف نیست و لزومی هم نداشت در آن جا اقدامی شود اما دولت با دست پاچگی آن را هم تقدیم اهداف آمریکا که تأمین امنیت اسرائیل است، داد.
رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام رئیسی در مازندران اظهار کرد: مذاکره‌کنندگان ما حتی برای انتقال سانتریفیوژها از آمریکا اجازه می‌گرفتند.
نبویان اضافه کرد: بارها این تذکرات را به دولت دادیم اما متأسفانه آقای روحانی ما را بی‌سواد، بی‌شناسنامه و دلواپس خواندند.
وی به محکم‌ترین تعهدی که آمریکا از این دولت گرفت اشاره و عنوان‌ کرد: در متن برجام آمده است سوخت‌های مصرف شده تمام راکتور هسته‌ای ایران چه در آینده و حال نمی‌تواند در کشور باقی بماند.
عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام با بیان اینکه آقای روحانی و ظریف حتی یک‌بار هم متن برجام را نخوانده‌اند، گفت: وقتی به آقای ظریف گفتیم در چهار جای برجام کلمه تعلیق آمده است، به‌خدا قسم خورد که من این‌ها را ندیدم!
وی افزود: روحانی در کتاب خود می‌گوید برای نوشتن برجام از متخصصین آمریکایی استفاده کردیم اما در عوض هزار متخصص هسته‌ای کشور را اخراج می‌کنند.
عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام همچنین به رفع تحریم‌ها پس از برجام اشاره کرد و گفت: ما چهار نوع تحریم شدیم، نخست بخاطر اینکه به دانش هسته‌ای رسیدیم، دوم بخاطر تولید موشک، سوم به دلیل رعایت نکردن حقوق بشر و چهارم اینکه از تروریست حمایت می‌کنیم و در برجام صریحاً ذکر شده 75 درصد تحریم‌ها دست نخواهد خورد.
نبویان خاطرنشان‌ کرد: یک سال از برجام گذشته و یک دلار هم از پول نفت وارد ایران نشده است زیرا پول‌های ما در بانک‌های اروپایی بلوکه شده است و الان به جای این که بانک‌های اروپایی به ما سود دهند، برای نگهداشتن پول‌های ما از ما کارمزد می‌گیرد.
وی به شرط جدید آمریکا برای باز کردن رابطه بانکی ایران اشاره و عنوان کرد: آمریکایی‌ها گفتند برای اینکه امور بانکی ایران آزاد شود شما باید حاج قاسم سلیمانی را به ما بدهید و مسؤولان ما رفتند و تعهدش را در FATF دادند و برگشتند!

رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام رئیسی در مازندران تاکید کرد: به کسانی که این تعهد ننگین را امضا کردند باید بگویم حاج قاسم است که امروز از ناموس ما در برای تکفیری‌ها دفاع می‌کند اما شما چه کردید؟ تعهد دادید حاج قاسم را به آن‌ها بدهید.

نبویان در پایان گفت: وقتی افرادی مانند سریع‌القلم به عنوان مشاور رئیس‌جمهور اسلام شیعی ایران را بزرگ‌ترین مشکل عقب‌ماندگی می‌دانند چه انتظاری از سند 2030 دارید که کشورهای غیرمسلمان آن را نوشتند.

برچسب‌ها