اهواز-معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: شرط اساسی پیشرفت و ترقی امنیت  است و امروز منطقه ایران اسلامی یکی از امن‌ترین کشورها است که این امنیت باید تداوم پیدا کند و نباید با شعارهای پوچ امنیت کشور را به خطر بیاندازیم.

شرط اساسی پیشرفت و ترقی امنیت  است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، برات قبادیان در آیین رونمایی از "دستگاه اندازه‌گیری غلظت هیدروژن سولفید در نفت خام" که ظهر امروز، (چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه) در پارک علم و فناوری خوزستان برگزار شد، بابیان اینکه به دلیل شرایط امروز کشور، بنده اکنون در مرخصی هستم و این سفر من غیررسمی است، اظهار کرد: اما اولین سفر رسمی خود بعد از انتخابات را در خوزستان برنامه‌ریزی کرده‌ام و در دیدار با سازمان صنعت و دانشگاهیان برنامه‌های خود را در حوزه صنعت و معدن اعلام خواهم کرد.

وی افزود: برنامه‌های این معاونت در دولت جدید، نیز  برای اینکه در کشور شاهد پیشرفت باشیم، یک‌چیز کم داریم و آن نوآوری است؛ ما در کشور نظام ملی نوآوری نداریم، این نظام باید تدوین و قانونی شود و هر دستگاهی نظام نوآوری خاص خودش را باید داشته باشد.

قبادیان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی دو مؤلفه اساسی نگاه درون‌زا و نگاه برون‌زا دارد، گفت: آنچه امروز شاهد آن خواهیم بود، درون‌زایی فکر و اندیشه و خلاقیت جوانان ایران است. اطمینان دارم اگر آنچه مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی تأکید کرده‌اند ادامه پیدا کند، ایران در آینده پیشرفت سرسام‌آوری خواهد داشت ولی شرط آن ایجاد آرامش و امنیت است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: شرط اساسی پیشرفت و ترقی امنیت  است و امروز منطقه ایران اسلامی یکی از امن‌ترین کشورها است که این امنیت باید تداوم پیدا کند و نباید با شعارهای پوچ امنیت کشور را به خطر بیاندازیم.

قبادیان بابیان اینکه  در سایه این امنیت و آزادی افراد است که خلاقیت جوانان ظهور و بروز پیدا می‌کند که امروزه شاهد این امر هستیم. ادامه داد: از نظر من علم از نان شب نیز واجب‌تر است؛ من آدمی هستم که غیرت وطن را دارم اما کورکورانه هم تعصب به خرج نمی‌دهم. معتقدم ایرانیان از ضریب هوشی بالایی برخوردارند، اگر برای اداره امور برنامه داشته باشند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: این اولین بار است که ایران مالکیت خود را در زمینه انرژی هسته‌ای به دنیا قبولانده است و امروز همه پذیرفته‌اند که ما در زمره کشورهای صاحب تکنولوژی هسته‌ای هستیم.

قبادیان با اشاره به برنامه‌های این وزارت برای دوره جدید عنوان کرد: برای اینکه در کشور شاهد پیشرفت باشیم، یک‌چیز کم داریم و آن نوآوری است؛ ما در کشور نظام ملی نوآوری نداریم، این نظام باید تدوین و قانونی شود و هر دستگاهی نظام نوآوری خاص خودش را باید داشته باشد.

وی بابیان اینکه برای دانشجویان در دوره کارشناسی، تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت علوم منعقد کردیم که به‌واسطه آن دانشجویان در صنعت، کارآموزی کنند؛ اظهار کرد: همچنین دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در حال نوشتن پایان‌نامه و رساله هستند این کار را هدفمند، مأموریت‌گرا و مسأله‌محور انجام دهند. یعنی صنعت و تجارت مشکلات خود را در سامانه‌ای اعلام کند تا دانشجویان تحصیلات تکمیلی بتوانند مسأله‌ای را حل کنند، ما نیز از این پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها حمایت کنیم.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت  ادامه داد: در بخش اساتید نیز دو تفاهم‌نامه امضا کردیم که یکی در ارتباط با پسادکترای صنعتی است و در راستای آن دانشجویانی که مدرک دکترای خود را می‌گیرند و با صنعت بیگانه هستند، دوره پسادکترای خود را در صنعت می‌گذرانند. تفاهم‌نامه دوم، ایجاد فرصت مطالعاتی است و در این راستا صنعت معادل حقوقی که دانشگاه به اساتید می‌پردازد، به آن‌ها پرداخت می‌کند.

وی بیان کرد: ما همواره شکایت داریم که ارتباط بین صنعت و دانشگاه برقرار نیست؛ این برنامه‌ها در این راستا است تا دیوار بی‌اعتمادی فرو بریزد و بتوانیم از علم در زندگی مردم استفاده کنیم. این معاونت را دولت اصلاحات ایجاد کرد که برای هشت سال منحل شد و در این دولت دوباره احیا شد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: ما در سال گذشته برنامه ۶۰ هزار نفر ساعت آموزش را داشتیم که این برنامه برای سال ۹۶ به ۱۲ میلیون نفر ساعت آموزش ارتقا پیدا کرده است تا هیچ دانشجویی بدون آموزش تخصصی وارد بازار کار نشود. باید قدر این شرایط را بدانیم و طوری کار نکنیم که نسل‌های آینده از ما به بدی یاد کنند.

برچسب‌ها