بیرجند- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند  گفت: بخش زایمان طبیعی تک نفره LDR با ۹ اتاق مجزا در بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند به بهره برداری رسید.

اتاقهای زایمان طبیعی تک نفره دربیمارستان ولی عصر بیرجند به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، محمد دهقانی فیروز آبادی ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح این بخش اظهار داشت: امروز ۱۲ تخت به بخش مراقبتهای ویژه نوزادان  NICU  این بیمارستان اضافه شد تا تعداد تختهای این بخش را به ۲۷ تخت افزایش دهد.

وی با بیان اینکه استفاده از اتاقهای زایمان طبیعی تک نفره رایگان است گفت: امکان حضورهمراه بیماردرهنگام زایمان، وجود امکانات لازم برای خدمات دارویی و احیاء،   سرویسهای بهداشتی وحمام از مزایای اتاقهای زایمان طبیعی تک نفره است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد:  فضای NICU و اتاقهای زایمانی را ۶۵۰ متر مربع اعلام کرد و افزود: برای ساخت و تجهیز این دو طرح در بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند، ۵ میلیارد و۶۰۰میلیون تومان هزینه شده است.

فیروز آبادی گفت: بخش زایمان طبیعی تک نفره LDR و افزایش تختهای بخش مراقبتهای ویژه نوزادانNICU در راستای طرح تحول نظام سلامت و برای ترویج زایمان طبیعی و رفاه مادران و نوزادان راه اندازی شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: پارسال ۶۱ درصد زایمانی در خراسان جنوبی بصورت طبیعی بود.

برچسب‌ها