اصفهان- امام جمعه اصفهان گفت: قول‌های دادن وام، کمک به مسؤولان دولتی، افزایش یارانه زیر وشش کمیته امداد وصل مجدد یارانه کسانی که قبلاً قطع شده بود، کم ارزش کردن ارزش‌ها همراه با دروغ پراکنی و تهمت‌های ناروا مصداق رأی‌خری دولتی و بی‌احترامی به مردم است.

فعالیت‌های روزهای اخیر مصداق رأی‌خری دولتی و بی‌احترامی به مردم است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی امام‌جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در جمع اعضای ستاد ساماندهی شئون فرهنگی و مناسبت‌های مذهبی استان اصفهان اظهار کرد: عزاداری و سخنرانی مفید است که بتواند امام حسین (ع) و شمر زمانه را به مردم معرفی کند.

وی با اشاره به اینکه هدف همه عزاداری‌ها این است که هم خود و هم دیگران هدایت شوند، گفت: جبهه امام حسین (ع) و جبهه یزید تمام‌شدنی نیست، بیداری حقیقی رمز حضور در جبهه امام حسین (ع) است، چه بسا یک روحانی و یک مداح برای امام حسین (ع) سینه بزند ولی در جبهه یزید حضور داشته باشد و خود هم خبر ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان به بیان تفاوت‌های عالم و عابد پرداخت و تصریح کرد: عابد کسی است که فقط ایمان دارد و عمل صالح انجام می‌دهد اما عالم کسی است که ایمان و عمل صالح انجام دهد و دیگران را هم هدایت می‌کند.

وی افزود: مبلغ کسی است که هر آنچه از دین می‌داند به دیگران هم یاد دهد و نیازی به لباس و معمم بودن هم نیست، اگر قصد هدایت دیگران را دارید باید مطابق با آیات قرآن حرکت کنید.

طباطبایی‌نژاد اذعان کرد: مبلغ و ارشاد دهنده فقط منحصر به نماز و روزه نیست، این امور تنها مقدمه‌ای برای بیداری انسان‌ها است، بیداری انسان‌ها نخستین اولویت اسلام است، اوج ره‌توشه مراسم مذهبی و عزاداری‌ها سیدالشهدا (ع) باید بیداری باشد.

وی با بیان اینکه سوره والعصر شناسنامه مؤمن است، گفت: خسارت در عربی با ضرر تفاوت دارد، ضرر آسیب به سود و منفعت است ولی خسارت آسیب به سرمایه اصلی است، تنها راه نجات از این خسارت، بر اساس قرآن ایمان، عمل صالح و توصیه دیگران به عمل صالح و صبر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: امروز باید از سرنوشت شمر و طلحه و زیبر عبرت گرفت، خسارت به سرمایه اصلی جبران‌ناپذیر بوده و عذاب الهی و جهنم را در پی دارد.

وی تصریح کرد: شاعران آیینی، مداحان و مسؤولان هیأت‌ها به حق کمر همت خود را برای ترویج دین و مکتب اهل‌بیت (ع) بسته‌اند.

طباطبایی نژاد با تأکید بر دشمن‌شناسی خاطرنشان کرد: امروز اگر امام حسین (ع) بود قطعاً با اسرائیل می‌جنگید، نگه‌داشتن جبهه سوریه باعث سربلندی شیعه در جهان است، مدافعان حرم با اقتدار پوزه ابرقدرتی آمریکا را به خاک مالیدند.

وی با بیان اینکه انسان تأسف می‌خورد که چرا پس از 38 سال که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد برخی برای پیشرفت خود به بیان مسائل غیراخلاقی و غیردینی روی می‌آورند، گفت: تقوای سیاسی لازمه عاقبت‌به‌خیری است و عاقبت به خیری بهترین دعا برای افراد است، چه بسیار انسان‌هایی که در اواخر عمر خود از راه راست منحرف شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ارتباط با کفار مشکل ندارد ولی سلطه کفار بر ما اصلاً جایز نیست، سیستم نظام جمهوری اسلامی در جنگ‌ها، فقط و فقط دفاعی است نه تهاجمی، وظیفه امروز همه جامعه روشنگری و آگاهی و بیداری در همه جهات است.

وی تأکید کرد: متأسفانه امروز شاهد رأی خری دولتی هستیم، پدیده‌ای که تا به امروز ندیده بودیم، قول‌های دادن وام به دهیارها و بخشداری‌ها و کمک به مسئولان دولتی و سه برابر کردن یارانه تحت پوشش کمیته امداد در آستانه انتخابات در حالی که در 4 سال پیش یارانه ماهانه آن‌ها عقب می‌افتاد و همچنین وصل مجدد یارانه کسانی که قبلاً توسط دولت قطع شده بود مصداق رأی خری دولتی است و بی‌احترامی به مردم است.

طباطبایی نژاد افزود: کم بود بودجه و مصیبت بزرگ یارانه‌ها که قبلاً از آن سخن به میان می‌آمد چگونه با این بذل و بخشش‌ها همخوانی دارد، اگر اکنون مشکلی برای تأمین این هزینه‌ها نیست پس در گذشته این پول‌های هنگفت کجا بود؟

وی با ابراز شگفتی از عدم درک بسیاری از موارد واضح و روشن و نادیده گرفتن واقعیات توسط برخی افراد افزود: کم‌ارزش کردن ارزش‌ها با ترویج منکرات، دروغ پراکنی و تهمت‌های ناروا همچون تهمت دیوارکشی در پیاده‌روها و موارد این چنین به خاطر اینکه قشری از جامعه این‌گونه می‌پسندند پذیرفته نیست و هم مردم و هم خودشان به خوبی می‌دانند که این حرف‌ها دروغ محض است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان افزود: چگونه چنین تفکراتی می‌توانند فکر خدا و بشر باشند و با این عقیده در کشور حکومت کنند.

وی در پایان بیداری جامعه را وظیفه انقلابیون، اعم از روحانیون، بسیجیان، مداحان و دیگر اقشار دانست و افزود: همان‌گونه که باید برای اهل‌بیت (ع) به مثابه یک جذب‌کننده باشید و دائماً بر دوستداران و پیروان اهل‌بیت (ع) با جذبی که در جامعه می‌کنید، بیفزایید باید با بیداری، روشنگری و هشدار، بر بصیرت سیاسی جامعه نیز بیفزاید که در صورت بروز نتیجه منفی، ننگ آن بر گردن همه ما خواهد ماند.

برچسب‌ها