اهواز-دستگاه "اندازه گیری غلظت هیدروژن سولفید در نفت خام" ظهر  امروز، در پارک علم و فناوری خوزستان  به همت یک شرکت دانش بنیان رونمایی شد.

برای اولین در دنیا دستگاه "اندازه گیری غلظت هیدروژن سولفید در نفت خام" در خوزستان رونمایی شد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین  مدیرعامل شرکت دانش بنیان در حاشیه آیین رونمایی از این دستگاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این دستگاه، دستگاه اندازه‌گیری غلظت هیدروژن سولفید در نفت خام است که با تفکیک مرکاپتان‌ها از هیدروژن سولفید می‌تواند در صادرات نفت، افزایش قیمت نفت و افزایش میزان تولید نفت مؤثر باشد.

محمد قربانی افزود: در حال حاضر ۲ دستگاه و ۶ ماده در این مراسم رونمایی شده که یکی از دستگاه‌ها برای اولین‌بار در دنیا با قابلیتی خاص ساخته شده است.

وی با بیان اینکه گاهی به دلیل میزان بالای هیدروژن سولفید در نفت که به‌درستی در کشور اندازه‌گیری نمی‌شود، تولید متوقف می‌شود که آسیب‌های جدی را در حوزه صنعت نفت وارد می‌کند، عنوان کرد: روش‌های کنونی در بهره‌برداری و تولید تأثیر منفی می‌گذارند؛ همچنین با توقف تولید موجب زمان‌بر بودن کار می‌شود. با وارد کردن این دستگاه به بدنه وزارت نفت می‌توانیم بسیاری از این آسیب‌ها را کاهش دهیم و علمی‌تر پیش برویم.

مدیرعامل شرکت نواندیش صنعت اروند بیان کرد: دستگاه دیگر، اندازه‌گیری میزان محتوی نمک در نفت خام است که با کاهش میزان هیدروژن سولفید از نفت خام توسط پیل پلیمری، برای جلوگیری از هرزروی سیال حفاری استفاده می‌شود.

قربانی اضافه کرد: دو نمونه ( LCM ) برای کاهش میزان هرزروی سیال حفاری و یک نمونه رزین برای جلوگیری از تشکیل شن در نفت خام و سه نمونه پوشش رنگی خاص که برای اولین‌بار در کشور تولید شده‌اند، نیز رونمایی شد.

وی در خصوص این پوشش‌های رنگی توضیح داد: این پوشش‌ها برای جلوگیری از آتش‌سوزی کابل‌های برق صنعتی، جلوگیری از آتش‌سوزی مخازن و لوله‌های نفتی و مواد حساس به آتش استفاده می‌شوند که با پوششی به ضخامت یک میلی‌متر می‌توانند دمای بالای ۱۰۰۰ درجه را تا چهار ساعت تحمل کنند.

برچسب‌ها