خرم آباد- مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: حفظ محیط زیست تنها محافظت از حیات وحش نیست.

حفظ محیط زیست تنها محافظت از حیات وحش نیست
به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، مهندس مهرداد فتحی بیرانوند اظهار کرد: محیط زیست مجموعه‌ گونه‌های جانوری و گیاهی را دربر می‌گیرد و حفاظت از آن به هرگونه عملیاتی که برای نگهداری یا جلوگیری از تخریب صورت می‌گیرد، گفته می‌شود.

وی با بیان اینکه حفظ محیط زیست تنها محافظت از حیات وحش نیست، گفت: در همین راستا برای حفاظت از محیط زیست به صورت کلی مناطق تحت مدیریت سازمان تعیین شده‌اند که با شدت و ضعف متفاوت مورد حفاظت قرار می‌گیرند.

فتحی بیرانوند ادامه داد: یگان حفاظت محیط زیست با گشت‌های مستمر تمام تلاش خود را برای صیانت همه‌جانبه محیط زیست بکار بسته است و اجازه دست‌درازی متعارضین را نمی‌دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه استان یکی از مهم‌ترین رویشگاه‌های انواع مختلف گیاهان وحشی و دارویی است، تصریح کرد: اگر در اکوسیستم‌ها نیرویی از بیرون به آن تحمیل نشود تخریب جدی نمی‌بیند و خود آن به پایداری خواهد رسید.

وی از عوامل تخریب پوشش گیاهی به چرای بی‌رویه دام اشاره کرد و گفت: متأسفانه با این کار تعادل موجود در طبیعت تغییر کرده و برهم می‌خورد لذا برای جلوگیری از آن اداره کل حفاظت محیط زیست اجازه ورود دام را به عرصه‌های تحت مدیریت نمی‌دهد.

فتحی بیرانوند اضافه کرد: با توجه به رشد جمعیت و تکنولوژی، محیط بیوفیزیکی گاهی اوقات نادیده گرفته می‌شود و حفاظت از محیط زیست احتیاج به توجه بیشتر به فعالیت‌های مختلف انسانی دارد.

برچسب‌ها