مشهد- استاندار خراسان رضوی تعداد واجدان شرایط رای دادن در استان را چهار میلیون و ۳۱۴ هزار نفر عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علیرضا رشیدیان روز جمعه در ستاد انتخابات خراسان رضوی اظهار داشت: این رقم نشان دهنده جمعیت بالای رای دهنده در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاست .

استاندار گفت: به دلیل آنکه بیش از ۵۰ درصد جمعیت واجد شرایط اخذ رای استان در مشهد ساکن هستند؛ شمارش، وارد کردن اطلاعات به سامانه و تایید آن ها زمان بر است.

رشیدیان با بیان اینکه رای گیری از ساعت هشت صبح هم زمان با سراسر کشور در استان آغاز شده است ، گفت : برای رای دادن همراه داشتن شناسنامه الزامی است ،‌ اما همراه داشتن کارت ملی ضروری نیست و فقط ارائه شماره کد ملی کفایت می کند.

وی با بیان اینکه تمام مراحل انتخابات در امنیت و سلامت کامل برگزار می شود،‌ تاکید کرد : اطلاعیه های وزارت کشور از طریق صدا و سیما منتشر می شود که به مثابه دستور کتبی است و همه باید به آن توجه کنند و مردم فقط به این اطلاعیه ها توجه کرده و از توجه و پرداختن به شایعات در فضای مجازی پرهیز نمایند.

وی با تاکید بر اینکه مردم آراء خود را در ساعات نخستین به صندوق بریزند و به ساعات پایانی واگذار نکنند، تصریح کرد : شعب اخذ رای تا آخرین لحظه قانونی باید فعال باشند و با پایان یافتن وقت قانونی باید از تمام افرادی که در شعب حضور دارند،‌ رای گیری کنند.
استاندار تاکید کرد : در هر شعبه هفت گروه از نماینده فرماندار، ناظران، بازرسان ، نیروهای انتظامی و نمایندگان نامزدها حضور دارند و باید همه آنها کارت شناسایی داشته باشند تا از ورود و مداخله افراد غیر مسئول جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: آرای مردم برای دست اندرکاران انتخابات امانتی مقدس است و بر خود واجب می دانند از تک تک این آرا صیانت و پاسداری کنند .

آغاز رای گیری در چهار هزار و ۵۷۳ شعبه اخذ رای

گفتنی است رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا صبح روز جمعه همزمان با سراسر کشور در چهار هزار و ۵۷۳ شعبه اخذ رای در شهرها و روستاهای استان خراسان رضوی آغاز شد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی در  همین رابطه اظهار داشت: سه هزار و ۸۹۸ شعبه انتخابات در استان ثابت و ۶۷۵ شعبه سیار است .
سیدجواد حسینی، ‌کل صندوق های اخذ رای در این شعبه ها را نیز ۹ هزار و ۴۵۹ مورد اعلام و بیان کرد: از این تعداد سه هزار و ۶۴ صندوق اخذ رای مربوط به شهرستان مشهد است.
معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: انتخابات شوراها در هشت شهر استان به صورت تمام الکترونیکی برگزار می شود و به همین منظور ۵۵۵ شعبه مکانیزه در این شهرها فعال و هزار و ۸۰۰ صندوق برای آنها پیش بینی شده است.
وی گفت: بر اساس مصوبه وزارت کشور شهرهای دارای انتخابات الکترونیکی در خراسان رضوی سبزوار و نیشابور با ۹ عضو شورا و ۶ شهر دارای هفت عضو شورا شامل تربت حیدریه، تربت جام، قوچان، کاشمر،‌ چناران و تایباد هستند.
حسینی افزود: در مجموع ۱۷ هزار و ۴۸۹ نامزد تایید صلاحیت شده در عرصه رقابت انتخابات شوراهای شهر و روستا در سطح خراسان رضوی حضور دارند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۶۶۳ نفر برای کسب کرسی های شوراهای روستایی و دو هزار و ۸۱۹ نفر برای شوراهای شهری رقابت می کنند.
وی ادامه داد: از مجموع ۷۳ شهر استان ۶۴ شهر دارای پنج نفر عضو ، ۶ شهر دارای هفت نفر عضو، ۲ شهر دارای پنج نفر عضو شورا و شهر مشهد دارای ۱۵ عضو شورا هستند.
وی همچنین مجموع افراد واجد شرایط شرکت در انتخابات این دوره را در خراسان رضوی چهار میلیون و ۳۱۴ هزار نفر اعلام و بیان کرد: از این تعداد ۱۲۴ هزار و ۵۲۰ نفر رای اولی هستند.
حسینی افزود: عوامل اجرایی این انتخابات را ۷۵ هزار نفر شامل نمایندگان فرماندار، اعضای شعب، بازرسان وزارت کشور، ناظران هیاتهای نظارت و نیروهای محافظ صندوق تشکیل می دهند.

برچسب‌ها