اصفهان- مردم استان اصفهان امروز می آیند تا بار دیگر وفاداری خود را به نظام جمهوری اسلامی ایران و آرمان های بنیانگذار انقلاب حضرت امام خمینی(ره) به جهانیان اعلام کنند.

حضورحماسی مردم همیشه در صحنه اصفهان پای صندوق های رأی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از اصفهان، همزمان با آغاز زمان رأی گیری در اصفهان، مردم با صفوف فشرده در پای صندوق های رأی حاضر شدند تا با ثبت مهری دیگر بر شناسنامه خود، هویت ملی و مذهبی خود را به اثبات برسانند.

جمعیت استان اصفهان ۵ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفر است که از این تعداد ۳ میلیون و ۴۹۰ هزار نفر واجد رأی دادن و ۶۸ هزار نفر رای اولی هستند و به بلوغ سیاسی رسیده اند تا در تعیین سرنوشت مملکت خود نقش آفرینی کنند.

افرداد واجد شرایط رأی دادن به تعداد ۳۲۴۶ شعبه اخذ رأی در سطح استان اصفهان که توسط ۶۸ هزار نفر عموامل اجرایی اداره می شوند، مراجعه و رأی خود را به صندوق خواهند انداخت.

البته در شهر اصفهان علاوه بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر، انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی را داریم که قرار است اصفهانی ها یک نفر را با رای خودشان روانه بهارستان کنند.

همانطور که مردم شهر شهیدان و سرداران کشور همیشه در حماسه سازی پیشگام و پیشقدم بوده اند، شور و اشتیاق آنها برای رأی دادن از ساعتی پیش از زمان قانونی آغاز اخذ رای پشت درب های شعب  نشان دهنده این بود که جشن اقتداردیگری قرار است در اصفهان رقم بخورد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تاکید بر حضور حداکثری مردم د پای صندوق های رأی، تصریح کرد: مردم با حضور پُررنگ خود باعث سربلندی انقلاب و نظام می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین سید یوسف طباطبایی نژاد ادامه داد: کشور ما عنوان «جمهوری اسلامی» دارد، به این معنا که کارگزاران مملکت به خاطر جمهور یا همان حداکثر مردم انتخاب می شوند اما قانون آن اسلام است، بنابراین وظیفه اجتماعی و عمومی است که همه مردم باید حق خودشان را به نظام اسلامی ادا کنند.

وی شرکت در انتخابات را یک واجب اجتماعی و اخلاقی دانست و گفت: مراجع تقلید و مقام معظم رهبری تاکید بر حضور مردم دارند چرا که درصد بالای حضور مردم باعث می شود دشمن عقب نشینی کند و امنیت و سربلندی کشورمان تضمین شود.

طباطبایی نژاد اضافه کرد: دشمن وقتی بداند علیرغم گذشت ۳۸ سال از عمر انقلاب، مردم مثل روزهای آغازین دلبسته حکومت هستند و حاکمان خود را امین می دانند، دلیل بر قوت حکومت و جمهوری اسلامی و تمدن مردم است و دشمن می فهمد مردم حقیقت را فهمیده اند و دلبسته حکومتی هستند که قوانین آن بر مبنای اسلام است.

وی با اشاره به اینکه مردم نقش مهمی در نصب کارگزاران نظام دارند، افزود: بهترین دموکراسی طول تاریخ در ایران اسلامی رقم خورده است و امیدوارم مردم این معنا را برای همه جهان به اثبات برسانند.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: مردم انقلابی ما برادرانه پای صندوق های رأی بیایند، بدون تعدی و دعوا و هر کس به فرد دلخواه خود رای دهند چرا که معنای آزادی اسلامی هم همین است.

وی ابراز امیدواری کرد مردم کشور روز جمعه با شور و شعور پای صندوق های رأی حاضر شوند و مشت محکمی بر دهان استکبار بزنند.

برچسب‌ها