ویدئویی جدید از حمله محافظان اردوغان به معترضان در پایتخت آمریکا نشان می‌دهد که محافظان با دستور مستقیم اردوغان به مردم حمله کرده‌اند.

اردوغان شخصاً دستور حمله به مخالفان در واشنگتن را صادر کرد

  به گزارش «قدس آنلاین»،  ساعتی پس از انتشار خبر حمله محافظان «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه به مخالفانش در واشنگتن، ابعاد جدیدی از این ماجرا فاش شد.

ماجرا از آن قرار است که روز سه‌شنبه و در حاشیه سفر اردوغان به آمریکا، گروهی از معترضان به سیاست‌های وی که اکثراً ترک‌تبار بودند، در برابر اقامتگاه سفیر ترکیه در آمریکا تجمع کردند و شعارهایی علیه وی دادند.

تصاویری که در رسانه‌ها پخش شد، نشان داد که محافظان اردوغان به معترضین حمله می‌کنند و به شدت آنها را کتک می‌زنند.

در بین مصدومان، یک خبرنگار آمریکایی هم دیده می‌شود. تعداد معدودی پلیس موتورسوار آمریکایی که در محل حاضر بودند، بنظر می‌رسد که از هجوم یکباره محافظان شوکه شده‌اند و در اقدامی نه‌چندان موثر، سعی می‌کنند مردم را از زیر دست و پای محافظان آقای رئیس‌جمهور بیرون بکشند.

دولت و نمایندگان آمریکا به این اقدام محافظان ترکیه‌ای اعتراض کردند و پلیس آمریکا اعلام کرده که فیلم درگیری‌ در حال بازبینی است.

حالا اما فیلم جدیدی از زاویه‌ای دیگر منتشر شده که نشان می‌دهد شخص اردوغان از داخل ماشین فرمان حمله فیزیکی به معترضان را صادر کرده است.

آنطور که در فیلم می‌بینیم، محافظان از دور مشغول تماشای حرکات معترضان هستند و اردوغان پیش از آنکه از خودروی خود پیاده شود، از همان داخل خودرو به یکی از محافظان دستوراتی می‌دهد و محافظ مزبور به همراه چند همکار دیگرش، به سمت معترضین حمله‌ور می‌شوند.

این اولین حاشیه محافظان اردوغان نیست.

سال ۲۰۰۸ هم در جریان سفر اردوغان به نیویورک، محافظان قصد تردد از حریم خودروی رئیس‌جمهور وقت آمریکا را داشتند که با ممانعت محافظان «باراک اوباما» روبرو شدند و زد و خورد دیگری را رقم زدند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها