یزد- مردم استان یزد برای انتخاب رئیس جمهور و اعضای شورای شهربا شور و شعف خاصی در شعب اخذ رای حاضر شده‌اند.

استقبال مردم استان یزد در پای صندوق های اخذ رای چشمگیر است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مردم استان یزد صبح جمعه چند ساعت زودتر از موعد مقرر در شعب اخذ رای حاضر شدند و در صف های طولانی ایستادند تا رای سرنوشت ساز خود را به صندوق های اخذ رای بیاندازند.

شور و شوق مردم در صف های طویل صندوق های رای قابل توصیف نیست و لحظه به لحظه بر جمعیت رای دهندگان افزوده می شود.

در این بین حضور افراد سالخورده و کودکان منظره وجلوه خاصی ایجاد کرده است، پیر و جوان همه برای انتخاب فرد موردنظر خود آمده اند تا بتوانند در سرنوشت کشور سهیم باشند و آگاهانه رییس جمهور خود را انتخاب کنند.

صف های طولانی در مقابل شعب اخذ رای شکل گرفته که نشان دهنده بالندگی مردم این سرزمین در عرصه سیاسی است.

 در ساعت های اولیه اخذ رای امام جمعه یزد و استاندار یزد در مسجد حظیره حاضر شدند و رای خود را به صندوق انداختند.

استاندار یزد در مسجد روضه محمدیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حضور چشمگیر و حداکثری مردم در انتخابات، پشتوانه مردمی بالایی برای مسوولان است.
سیدمحمد میرمحمدی گفت : سرنوشت چهار سال آینده و سال های بعد کشور در این انتخابات رقم می خورد و مردم با انتخاب شایسته خود می توانند زمینه رشد و پویایی کشور و بهبود شرایط را فراهم کنند.
وی افزود: مردم با حضور گسترده در انتخابات شوراها نیز شرایط محیطی خود را سامان می دهند و با انتخاب افراد کارآمد، دانا و کارشناس برای شوراها زمینه زیباسازی، طراحی مبلمان و دیگر مسائل شهری، طرح های تفصیلی بهتر و محیط مناسبت تری را برای زندگی خود فراهم می کنند.

امام جمعه یرد با حضور در مسجد روضه محمدیه در انتخابات شرکت کردند.

آیت‌الله محمدرضا ناصری‌یزدی پس از رای دادن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حضور پرشور مردم در انتخابات نه گفتن قاطع به استکبار جهانی است.

همچنین رای اولی‌ها نیز با شور و اشتیاق در پای صندوق‌های رای حاضر شده‌اند و برای نخستین بار می‌خواهند در سرنوشت کشور خود سهیم شوند.

در استان یزد اقلیت‌های زرتشتی نیز به طور گسترده در پای صندوق‌های رای حاضر شده‌اند و با لباس رسمی  و با رای خود در سرنوشت کشور سهیم هستند.

امروز مجریان، ناظران و بازرسان انتخابات نیز پس از روزها تلاش برای برگزاری بی عیب و نقص انتخابات در شعب اخذ رای حضور دارند و آرای مردم را اخذ می‌کنند.

در استان یزد ۶۷۷ هزار و ۹۴۲ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که پیش بینی می شود حدود ۸۰ درصد آنان در انتخابات مشارکت کنند.

مجموع داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان یزد سه هزار و ۳۱۷ نفر است که دو هزارو ۴۹۰ نفر در حوزه روستایی و بقیه در حوزه شهری رقابت می کنند.
 ۴۱۳ حوزه انتخابیه شامل ۱۲ حوزه شهری و ۳۹۲ حوزه روستایی برای انتخابات در استان یزد مهیا شده و در مجموع ۲۴ هزار نفر در قالب عوامل اجرایی، نظارت، بازرسین، نیروهای امنیتی، ستادی و خدماتی برای برگزاری مطلوب انتخابات همکاری می کنند.
همچنین ۸۷۶ شعبه برای انتخابات ریاست جمهوری و ۸۳۶ شعبه برای انتخابات شوراها دایر شده است.

برچسب‌ها