بیرجند- امام جمعه بیرجند گفت: کسانی که منتظران واقعی امام زمان (عج) هستند در میان آنها عهد شکنی، خشونت، بد زبانی، پلیدی وجود ندارد بلکه دارای زندگی متواضعانه همراه با پاکی، امر به معروف و نهی از پستی ها، جهاد در راه خدا همواره به پا می دارند.

 عهد شکنی، خشونت و پلیدی درمنتظران واقعی امام زمان (عج) وجود ندارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی ظهر امروز در خطبه های  نماز عبادی، سیاسی این هفته شهرستان بیرجند با اشاره به موضوع عرفان عملی منزلگاه اخلاق و آخرین هفته ماه شعبان، اظهار داشت: ماه شعبان ماه توبه و پاک شدن برای ورود به ماه رمضان است.

وی با اشاره به اینکه منتظران امام زمان (عج) سیروخلق شان نیز امام زمانی شود، گفت: خود انسان باید با اعمال و رفتار خود زمینه سازشکوفایی امام زمان بشود تا نیز انسان هم شکوفا بشود زیرا دعای بدون حرکت و تحول معنا ندارد.

امام جمعه شهرستان بیرجند در زمینه انتخابات، تصریح کرد: یکی از روش ها که در انتخابات شورا نیاز است و مردم شاهد آن بودند راه تبلیغات است اما در این راستا نباید دروغ باشد.

رضایی تصریح کرد: کسانی که منتظران واقعی امام زمان (عج) هستند در میان آنها عهد شکنی، خشونت، بد زبانی، پلیدی وجود ندارد بلکه دارای زندگی متواضعانه همراه با پاکی، امر به معروف و نهی از پستی ها، جهاد در راه خدا همواره به پا می دارند.

وی با اشاره به اینکه حاکمان تجلی جامعه و برگرفته از ظرفیت خود جامعه هستند، افزود: پیامبر اکرم (ص) می فرمایند" حاکمان ما تجلی درون ما هستند و کسانی که بر ما حکومت می کند شخصیت درونی خودمان آن ها را انتخاب کرده است" .

امام جمعه شهرستان بیرجند با بیان مناسبت های هفته اظهار داشت: 30 اردیبهشت ماه روز ملی جمعیت نامگذاری شده است و نباید جمعیت ما کم باشد بلکه ازدواج ها سریع و طلاق ها کم شود و جمعیت پیرو اهل بیت زیاد شوند.

رضایی با اشاره به روز ایرانگردی و گردشگری، تصریح کرد: امروز یک دپیلماسی جلوتر از دیپلماسی سیاسی، دیپلماسی مردمی است که مردم با ارتباطاتشان فرهنگ ها را گسترش می دهند و در این راستا ما باید سفیران امام، شهدا بوده و گسترش آن را فراهم کنیم.

وی با اشاره به سایر مناسبتهای هفته، افزود: روز اهدای عضو اهدای زندگی، سالروز فتخ خرمشهر درعملیات بیت المقدس و روز دزفول که مردم در چه شرایطی پایدار و مقاوم ایستادند برای دفاع از مرز و بومشان را نیز در پیش داریم که این مناسبت ها را گرامی می داریم.

امام جمعه شهرستان بیرجند با بیان مهم ترین مناسبت هفته و مسئله انتخابات، تصریح کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند "در یک کشور 80 میلیونی انتخابات با امنیت و آرامش برگزار می شود"باید شکر گذار آن باشیم و در این میان آسیب های در تبلیغات وجود داشت اما به لطف این امنیت و آرامش که داریم باید قدردان آن باشیم.

رضایی بیان کرد: دشمن به دنبال تفرقه وبه جان هم انداختن است اما در کل کشور حال و هوای انتخاباتی سالم پذیرفته شد وپس از آن نیز باید به نظر همدیگر احترام بگذاریم.

وی افزود: پس از پایان انتخابات باید نتیجه آن را بپذیریم و تلاش کنیم  جامعه ما با آگاهی در چارچوب نظام پیش برود.

امام جمعه شهرستان بیرجند تصریح کرد: افراد خوب و با برنامه انتخاب کنیم و هرشخصی رئیس جمهور شود می پذیریم وبعد از آن هم با هم با محبت و با عشق در خدمت رئیس جمهور در راستای ولایت و آرمان های اسلام حرکت کنیم تا زمینه حاکمیت اصلی امام عصر (عج) را فراهم کنیم.

برچسب‌ها