بیست و یکمین همایش از سلسله همایشهای بزرگداشت حکیم ملاصدرا با عنوان فلسفه در مواجهه با فضای مجازی فردا ۳۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

همایش فلسفه در مواجهه با فضای مجازی فردا برگزار می‌شود

  به گزارش «قدس آنلاین»،  بیست و یکمین همایش از سلسله همایش‌های بزرگداشت حکیم ملاصدرا به بررسی نسبت فلسفه با فضای مجازی اختصاص داده شد.

آیت الله محمد خامنه ای، رئیس بنیاد حکمت اسلامی صدرا به عنوان نخستین سخنران این همایش با موضوع جایگاه مواجهه فلسفی سخنرانی می کند. در ادامه رضا داوری اردکانی، چهره ماندگار و رئیس فرهنگستان علوم با موضوع فلسفه، تکنولوژی و فضای مجازی سخنرانی می کند.

در ادامه پنل صبحگاهی آیت الله سید مصطفی محقق داماد با موضوع گسترش عقلانیت در فضای مجازی،   کریم مجتهدی با موضوع تفکر فلسفی و فضای مجازی،  غلامرضا اعوانی با موضوع وجه ملکوتی وجود عالم مجازی از دیدگاه حکمت متعالیه، حجت الاسلام خسروپناه با موضوع ارزیابی فضای مجازی با رویکرد حکمت اسلامی،  حسن بلخاری با موضوع مفهوم شناسی مجاز در حکمت، عرفان و هنر و غلامحسین ابراهیمی دینانی با موضوع واقعیت مجاز سخنرانی می کنند.

اما در ادامه و در بخش پنل عصرگاهی همایش، حجت الاسلام حسینعلی رحمتی با موضوع تدوین نظام اخلاقی اسلام درباره فضای مجازی: ضرورت ها و بایسته ها،   عبدالرزاق حسامی فر با موضوع فضای مجازی و بسط هویت شخصی، دکتر صالح حسن زاده با موضوع فضای مجازی، آسیب ها، خانواده و تصمیم واقع بینانه،   عبدالله صلواتی، با موضوع سهم فضای مجازی بر پوچ گرایی با تاکید بر فلسفه صدرایی،   رضا ماحوزی با موضوع آموزش و پژوهش فلسفه در دانشگاه های مجازی به سخنرانی می پردازند.

همچنین، در سالن سوم محل برگزاری همایش و  طی پنل های عصرگاهی، علی بداشتی با موضوع فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی برای اخلاق اسلامی، حسین کلباسی اشتری با موضوع حقیقت و مجاز در فضای مجازی، قاسم پورحسن با موضوع شبح وارگی رسانه، طوبی کرمانی با موضوع هویت رابطه مجازی و پیامدهای آن بر ساحت های وجود آدمی،   غلامرضا فدایی با موضوع مبانی فلسفی و زبان شناختی فضای مجازی سخنرانی می کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها