۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
کد خبر: 534257

یزد - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی یزد گفت: شهر یزد در روز دوشنبه هشتم خرداد ماه روز بدون پلیس را سپری می کند و در این روز پلیسی در شهر وجود ندارد.

دومین روز بدون پلیس در یزد  اجرا شد

سرهنگ منصورجمشیدی درگفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: استان یزد این ظرفیت را دارد که به عنوان شهر بدون پلیس شناخته شود و طرح روز بدون پلیس برای دومین مرتبه است که در سالجاری در استان اجرا شده واین طرح پیامدها و اثرات مثبت  و خوبی تاکنون داشته است.

وی افزود: درروز بدون پلیس تمام خیابان‌ها و میادین استان یزد وشهرستان ها  به دوربین های کنترل سرعت و ترافیک مجهز شده وپلیس از طریق مرکز کنترل ترافیک خودروهای سطح شهر را کنترل کرده و از این پس حضور پلیس درسطح شهرهای استان برای کنترل عبور و مرور کمتر می‌شود.

جمشیید تصریح کرد: عدم استفاده از کمربند ایمنی، سرعت غیر مجاز، استفاده از تلفن همراه و سبقت غیر مجاز بیشترین تخلفاتی است که از طریق دوربین‌های نصب شده در سطح شهر کنترل و با متخلفان آن برخورد قانونی می‌شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خاطر نشان ساخت: راهنمایی و رانندگی استان با اجرای این طرح در نظر دارد حضور فیزیکی پلیس در شهر را کاهش داده و با اجرای این طرح یزد را به عنوان اولین شهر بدون پلیس کشور معرفی کند.

وی افزود : در اجرای مرحله اول این طرح آمار تخلفات در سطح شهر کاهش چشمگیری داشته و راهنمایی استان در نظر دارد طر ح روز های بدون پلیس را افزایش بدهد . 

برچسب‌ها