دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: فیفا طی نامه‌ای از ما خواست تا فوتبال و برگزاری دو دیدار ملی تحت تاثیر اتفاقاتی که امروز رخ داد، قرار نگیرد و ما در این باره با اقدام به موقع تضمین‌های مناسب را دادیم.

اسدی: هشدار دادند که تحت تاثیر قرار نگیریم/ نگرانی‌های فیفا را برطرف کردیم

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا اسدی در گفت‌وگو با فارس، در مورد نامه هشداردهنده فیفا در مورد اتفاقات امروز تهران به فدراسیون فوتبال کشورمان گفت: در این نامه فیفا از فدراسیون خواسته بود نسبت به وظایف خود در حفظ امنیت عمل کند و ما پاسخ‌شان را با جمع‌آوری مدارک دادیم هرچند که این نامه یک چیز معمولی بود.

وی ادامه داد: در هر صورت امروز یک اتفاق غیرمترقبه در کشورمان رخ داد و عربستان سعودی و بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس علاقه‌مند تا این مسائل را دنبال کنند اما امنیت کشور ما بالا است و با این مسائل کوچک امنیت ایران به هم نمی‌ریزد.

اسدی در مورد جزئیات بیشتر این نامه گفت: در هر صورت قرار است دو بازی مقدماتی جام جهانی هفته آینده در تهران برگزار شود و در نامه ارسالی از ما خواستند تا مراقبت‌های بیشتری به عمل بیاوریم و حتی اعلام کرده بودند که آیا این طور مسائل برگزاری فوتبال را در ایران تحت الشعاع قرار نمی‌دهد که ما در پاسخ اعلام کردیم خیر،  در همین زمینه مستنداتی را جمع‌آوری کردیم و ارائه کردیم و اعلام کردیم که مشکلی به وجود نخواهد آمد.

وی درباره برخی اینکه اعلام کردند شاید بازی ایران و ازبکستان بدون تماشاچی شود، گفت: اصلاً چنین چیزی نیست و فیفا هم دنبال چنین موضوعی نبود آنها فقط هشدار دادند که این اتفاق فوتبال را تحت‌الشعاع قرار ندهد. کشور ما امن است و فقط از ما چندین تأییدیه خواستند که با طی کردن مراحل اداری آنها را تهیه و ارسال کردیم. هرچند فیفا جواب را می‌دانست ولی ما فقط مدارک را ارسال کردیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا دیدار عراق و ژاپن هم در ایران برگزار می‌شود، گفت: همین‌طور است و هیچ اتفاقی نمی‌افتد. چون عراق و ژاپن هم مثل کشور ما هستند و ما مؤظفیم امنیت آنها را تأمین کنیم.

وی در مورد اینکه چرا تمرین تیم ملی امروز پشت درهای بسته برگزار می‌شود، یادآور شد: مشکلی خاصی نبود ولی بهتر بود تیم ملی با براحتی تمرین کند.

اسدی در پایان گفت: باز هم تأکید می‌کنم با توجه به اتفاقی که امروز افتاد فدراسیون ایران نامه‌ای را تهیه کرده و با مدارک و مستندات لازم برای فیفا ارسال کرد تا نگرانی‌های فیفا را نسبت به این امر برطرف کند که در واقع فدراسیون فوتبال ایران با اقدام به موقع نگرانی‌های فیفا را برطرف کرد.

برچسب‌ها