بجنورد- مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی از افزایش ۲۰درصدی شهریه مهدهای کودک در سطح استان خبرداد.

شهریه مهدهای کودک در خراسان‌‎شمالی ۲۰ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل قربانی اظهارکرد: ابتدای سال جاری شهریه مهدهای کودک در سطح استان بر حسب ستاره‌های آن بین ۱۵ تا ۲۳ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه همه ساله میزان شهریه مهدها نیز همزمان با آغاز سال تحصیلی افزایش می‌یافت، افزود: امسال این افزایش نرخ دوبار صورت گرفت تا شهریه این مراکز نیز با تورم موجود تا حدودی متناسب شود.

قربانی با اشاره به طبقه‌بندی مهدهای کودک براساس ستاره از مهدهای فاقد ستاره تا سه ستاره، افزود: با افزایش شهریه‌های موجود میزان دریافتی از هر نفر در مهدهای کودک بین ۹۰۰ تا یک میلیون ۵۰۰ هزارریال است.

وی با بیان اینکه ساعت کاری مهدهای کودک از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۵:۳۰ دقیقه عصر است، یادآورشد: مهدهای کودک می توانند علاوه بر شهریه‌های مصوب به منظور برپایی دوره های آموزشی ورزشی، هنری و دیگر موارد با موافت خانواده شهریه دیگری نیز دریافت کنند.

قربانی با تاکید براینکه طی سال‌های گذشته هزینه دریافتی از خانواده‌ها در مهدهای کودک‌های استان رقم بسیار ناچیزی در مقایسه با دیگر استان های کشور بود، عنوان کرد: امسال با این افزایش شهریه تا حدودی به میانگین نرخ شهریه در دیگر استان ها رسیده‌ایم.

 مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، در مهدهای کودک افراد از سنین شیرخوارگی تا زیر سن مدرسه پذیرش خواهند شد.

قربانی عنوان کرد: اختلاف این سازمان با آموزش و پرورش در این است که باید مهدکودک زیر نظر بهزیستی کودکان تا چهارسال تمام را تحت پوشش بگیرند و از آموزش و پرورش نیز کودکان پنج سال به بالا برای پیش دبستانی یک و دو را پذیرش کند.

وی با بیان اینکه طبقه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای سازمان بهزیستی سنی تعریف نشده است و این نهاد می‌تواند در این حوزه ورود یابد، گفت: همچنین گذراندن دوره‌های پیش‌دبستانی یک و دو نیز الزامی نیست.

قربانی با تاکید براینکه مهدهای کودک استان همواره از طریق کارشناسان این سازمان رصد خواهدشد، افزود: در صورت بروز هرگونه مشکلی تخلفات بررسی و با متخلف به شدت برخورد خواهدشد.

وی یادآورشد: هم اکنون در سطح شهر و روستا در استان ۲۴۰ مهدکودک مشغول به فعالیت هستند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها