زاهدان-مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گفت:سالانه حدود ۳۰ تن سیم مسی از ترانس های برق سرقت می شود که این سرقت ترانس ها سالانه یک میلیارد تومان به شبکه توزیع برق استان خسارت وارد می کند.

سرقت ترانس ها سالانه یک میلیارد تومان به شبکه توزیع برق سیستان و بلوچستان  خسارت وارد می کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ مدیر عامل شرکت توزیع برق امروز در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه بااشاره به اینکه تعرفه و فروش انشعاب به مشترکین برعهده شرکت توزیع است اظهار داشت:تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار در سیستان و بلوچستان از نعمت برق برخوردار شده اند.

رخشانی مهر افزود: سیستان و بلوچستان ۳۶ هزار کیلومتر شبکه توزیع برق و ۲۲ هزار دستگاه ترانس دارد که به ۷۵۰ هزار مشترک برقرسانی می کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق با اشاره به پراکندگی روستاها در استان باعث افزایش ۳ برابر استاندارد لازم هزینه های برق است صتریح کرد: عمده انشعابات شرکت توزیع نیروری برق استان در روستاها متمرکز است و به سبب حاشیه نشینی حدود ۵۲ درصد جمعیت روستایی استان، بعضا خاموشی ها در روستا صورت می گیرد. حاشیه نشینی را در برخی از شهرها داشته ایم و نکته مهم دیگر این که بی برقی را در روستاها داشتیم. 

رخشانی مهر با تاکید بر اینکه بخشی از افت ولتاژهای برق در استان به جهت توسعه برق و عدالت اجتماعی بوده است افزود: یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای برق دار کردن تعدادی از خانوارهای روستایی هزینه شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان خاطر نشان کرد:در برخی از شهرها نیز مشترکین کمتر از ۲۵۰۰ تومان تعرفه برق پرداخت می کنند و وزارت نیرو عملا در تدوین تعرفه دخیل نیستند زیرا ما مجری تعرفه برق هستیم و باید قانون را عملیاتی کنیم.

رخشانی مهر بیان کرد: مبنای تغییر در تعرفه های برق در استان سیستان و بلوچستان دما و دمای تر محیط است که از زمان آغاز فعالیت استاندار سیستان و بلوچستان و تلاش های فراوانی با هدف کاهش میزان تعرفه های برق مصرفی مشترکین انجام شده و مکاتباتی با وزارت نیرو صورت گرفت که خوشبختانه سبب کاهش میزان تعرفه های برق در استان به استثنای شهر های چابهار ، کنارک و نگور صورت گرفته است.

وی افزود:شهرهای جنوبی کشور ارزانترین برق کشور را دریافت می کنند و تغییر تعرفه به منظور کاهش صورتحساب پرداختی توسط مشترکین است.

رخشانی مهر عنوان کرد: شرکت برق منطقه ای سیستان ک بلوچستان برای ساماندهی اقدامات مربوط به شبکه برقرسانی به حدود ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با تاکید بر سرمایه گذاری ۶۷۰ میلیارد تومانی در بخش توزیع نیروی برق طی ۴ سال گذشته در استان، عنوان کرد:یشترین خدمات را دادیم و در ۴ سال گذشته ۶۷۰ میلیارد تومان در بخش توزیع سرمایه گذاری کردیم

وی افزود: تعداد ۹ خودرو با تلفیق تجربیات دنیا و باتوجه به شرایط محیی استان طراحی نموده ایم که ۲۰ میلیارد تومان هزینه ساخت آن ها شده است.

وی افزود:دستگاه های دولتی به طور میانگین ۷۰ درصد هزینه های برق خود را پرداخت کرده اند. 

مدیر عامل شرکت توزیع برق باوتاکید بر اینکه سالانه حدود ۳۰ تن سیم مسی از ترانس های برق سرقت می شود: سرقت ترانس ها سالانه یک میلیارد تومان به شبکه توزیع برق استان خسارت وارد می کند.

وی با بیان اینکه برق استان از طریق نیروگاه های استان و خطوط انتقال برق استانوهای خراسان و کرمان تامین می شود، اظهار داشت: خوشبختانه مشکل کمبود توزیع برای تولید نیروی برق در استان وجود ندارد.

رخشانی مهر تصریح کرد: کلنگ نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در استان زده شده و حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ مگاوات نیروی برق دیگر هم در استان آغاز می شود. وی افزود:نیروگاه سایت مدیریت بحران و نیروگاه مربوط به حوزه فضای سبز شهرداری در آینده ای نزدیک یه بهره برداری خواهد رسید.     

برچسب‌ها