یزد - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با بیان اینکه همکاری در برگزاری جشنواره‌ای با نام امام رضا(ع) مایه افتخار است، خواستار همراهی و مشارکت همه دستگاه‌های فرهنگی استان در برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی شد.

برگزاری جشنواره‌ای با نام امام رضا(ع) مایه افتخار است

به گزارش قدس آنلاین، رقیه دوست فاطمی‌ها، در دومین جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی استان اظهارداشت: هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان همزمان با سراسر کشور به صورت مکتوب و آنلاین و با معرفی ۶ عنوان کتاب ویژه رده‌های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال در حال برگزاری است و مهلت شرکت در بخش مکتوب جشنواره دهم تیرماه و بخش آنلاین بیستم تیرماه ۹۶ می باشد .

وی افزود : «کتاب‌ ۱۰ قصه از امام رضا(ع)» ویژه کودکان، «ماه غریب من» ویژه رده سنی نوجوان و چهار کتاب «امام رضا(ع) و زندگی»، «باوی ملکوت»، «چلچراغ شیراز» و «مهارت‌ها زندگی در سیره رضوی» ویژه مخاطبان جوان و بزرگسال، کتاب‌های هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی هستند که از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی معرفی شده است.

این مسئول با اشاره به شیوه برگزاری جشنواره هفتم رضوی گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند با مراجعه به هریک از کتابخانه‌های عمومی استان، کتاب‌ها و برگه‌های سئوالات جشنواره را تهیه و در آن شرکت کنند.

دوست فاطمی‌ها تصریح کرد: با توجه به سهولت و سرعت اجرا، امکان شرکت اینترنتی و آنلاین در جشنواره نیز برای شرکت‌کنندگان فراهم شده که علاقه‌مندان پس از مطالعه کتاب یا کتاب‌های موردنظر خود می‌توانند با مراجعه به سایت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به آدرس www.iranpl.ir و نیز پرتال اداره کل استان یزد به آدرس www.yazdpl.ir و ورود به بخش مربوطه، در جشنواره شرکت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح وای‌فای رایگان در کتابخانه‌های استان اشاره کرد و گفت: با ابلاغ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و تلاش‌های صورت گرفته توسط کارشناس فناوری اطلاعات اداره کل کتابخانه‌های استان، در سال گذشته بیش از ۳۰ درصد کتابخانه‌های عمومی یزد به طرح اینترنت بی‌سیم رایگان مجهز شدند.

وی خاطر نشان ساخت: یکی از نقاط قوت اجرای این طرح، استفاده از سیستم مدیریت کاملاً بومی در استان است که علاوه بر کاهش چشمگیر هزینه‌ها، امکان بررسی و پایش کامل سیستم به منظور کاهش آسیب‌های این طرح وجود دارد.

این مسئول همچنین راه‌اندازی وای‌فای رایگان در ۳۲ کتابخانه استان را فرصتی مناسب برای شرکت اعضا و مراجعه‌کنندگان کتابخانه‌ها در جشنواره کتابخوانی رضوی دانست و بیان داشت: هر فردی که به کتابخانه مراجعه می‌کند و کتاب‌های جشنواره را تهیه می‌کند، می‌تواند با استفاده از ظرفیت اینترنت رایگان کتابخانه به آسانی در بخش آنلاین جشنواره نیز شرکت کند.

برچسب‌ها