سبزوار- حجت الاسلام مقیسه گفت: مقصود رهبر معظم انقلاب از طرح مقوله آتش به اختیار این بود که کم توجهی برخی نهادهای رسمی در  عرصه فرهنگ به معنای سلب وظیفه و عدم احساس مسئولیت تشکل های دانشجویی ونهادهای فرهنگی و مردمی نیست.

مغلطه ها از عنوان آتش به اختیار تبیین خواسته های دشمن است

به گزارش قدس آنلاین امام جمعه سبزوار در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه سبزوار گفت: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با تشکل های دانشجویی و فعالین دانشجویی مسئله آتش به اختیار را مطرح فرمودند که متاسفانه مغرضین و رسانه هایی که همواره درصدد اشکال تراشی برای انقلاب و نظام هستند این عنوان را سوژه برداشت های غلط خودشان در رسانه ها و فضای مجازی کردند و طبق خواست دشمن این موضوع را تبیین کردند.

حجت الاسلام غلامرضا مقیسه با قرائت بخشی از سخنان رهبری برای نمازگزاران روزه دار به تبیین این موضوع پرداخت و اظهار داشت: مخاطب سخنان رهبر انقلاب افسران جنگ نرم هستند افرادی که بایستی در عرصه فرهنگ مراقب باشند گفتمان انقلاب تحریف نشود و مسائل فرعی جای مسائل اصلی را نگیرد یا مسائل اصلی تحریف شده به جامعه عرضه نشود.

نماینده ولی فقیه در شهرستان سبزوار تصریح کرد: مسئولین فرهنگی اگر بجای بررسی و تبیین عدالت اجتماعی و توجه به محرومین جامعه و پرداختن به تبیین ابعاد عدالت در رسانه ها، مناظرات و میزگرد ها به دنبال اخذ مجوز رقص و آوازخوانی و لهو و لعب باشند مسئله اصلی را فراموش کردند و دنبال مسئله فرعی رفتند و اینجا موضوع آتش به اختیار صدق می کند.

 وی همچنین عنوان کرد: اگر به جای تبیین درست آزادی با برداشت صحیح از گفتمان انقلاب و کلمات بنیانگذار جمهوری اسلامی آنگونه آزادی را ترویج کنند که همان آزادی غربی و ولنگاری است اینجا مسئله اصلی را تحریف کردند اینجا است که آتش به اختیار مطرح می شود و باید خطیب ها،  مسئولین فرهنگی و  دانشگاهیان بیایند آزادی صحیح طبق گفته قرآن و به گونه ای که مسئله امر به معروف و نهی از منکر در آن برجسته می شود تبیین کنند  تا این موضوع اصلی به فراموشی سپرده نشود.

امام جمعه سبزوار در ادامه گفت: اگر می بینیم برخی مراجع رسمی فرهنگی چهره زشت فرهنگ غربی را بزک کرده و ترویج می کنند و می خواهند جامعه را به سوی فرهنگ غربی بکشانند افسران جنگ نرم باید به میدان بیایند و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی را تبیین کنند تا جامعه غوطه ور فرهنگ غربی نشود.

حجت الاسلام مقیسه با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری دعوت به بی قانونی و قانون شکنی نکرده است بیان کرد: درد رهبر انقلاب و متدین اینجاست چرا در رسانه ها و فضای مجازی مغلطه می کنند. خطاب رهبری به تشکل های مستقل فرهنگی است که حواستان باشد مسائل اصلی تحریف نشود و مسائل فرعی جایگزین مسائل اصلی نشود.

وی گفت: مقصود رهبر معظم انقلاب از طرح مقوله آتش به اختیار این بود که کم توجهی برخی نهادهای رسمی در  عرصه فرهنگ به معنای سلب وظیفه و عدم احساس مسئولیت تشکل های دانشجویی ونهادهای فرهنگی و مردمی نیست.

برچسب‌ها