بجنورد- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی از گشایش اعتبارات صندوق توسعه ملی به منظور اجرای پروژه راه آهن جوین-اسفراین و بجنورد خبر داد.

اعتبارات صندوق توسعه ملی به منظور اجرای پروژه راه آهن جوین-اسفراین و بجنورد گشایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمد حسین علی نیا با اشاره به پیگیری های استان در خصوص حل مشکلات مربوط به پروژه راه آهن جوین-اسفراین و بجنورد اظهار داشت: آغاز این پروژه در سال ۹۴ و میزان اعتبار پیش بینی شده به منظور اجرایی شدن آن ۳۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی و ۴۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی بوده است.

علی نیا افزود: تا کنون میزان اعتبارات تخصیص یافته به پروژه حدود ۱۸ میلیارد تومان و علاوه بر آن حدود ۳۰ میلیارد تومان نیز به صورت اوراق مشارکت در اختیار پیمانکار پروژه قرار گرفته است.

وی با اشاره به این مطلب که بنا به درخواست صندوق توسعه ملی تخصیص اعتبارات پیش بینی شده منوط به اخذ تضامین از پیمانکار پروژه است، تصریح کرد: با پیگیری های استان به منظور حل مسئله تامین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی جلسات و نشست های مختلفی در تهران برگزار شد و با همکاری شرکت های مرتبط با این پروژه کنسرسیوم برای چگونگی تزریق این اعتبارات تشکیل شد.

علی نیا ادامه داد: بر اساس آخرین اطلاعات میزان اعتبارات پیش بینی شده از سوی صندوق توسعه ملی به بانک صنعت و معدن به عنوان بانک عامل ابلاغ و فرآیند کار در این بانک در حال پیگیری است و همچنین شرکت سداد به عنوان سرمایه گذار به بانک معرفی شد و امیدواریم با تزریق این اعتبارات در سال جاری به پروژه راه آهن جوین-اسفراین و بجنورد شاهد تسریع در روند انجام کار باشیم.

وی بیان داشت: بخش راه آهن جوین به اسفراین در دوقطعه که قطعه نخست از اسفراین تا ایستگاه قاسم خان با طول ۲۶.۵ کیلومتر با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی و قطعه دوم از ایستگاه قاسم خان تا نقاب با طول ۲۵ کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی ۶ درصدی در دست اجرا است.

وی با اشاره به اینکه مطالعات اولیه پروژه ریلی اسفراین به بجنورد انجام شده است، افزود: مطالعات ۱۵ کیلومتر از این قطعه  نهایی شده و مطالعه قسمت باقی مانده نیز به دلیل وجود برخی ایرادات در حال بازنگری مجدد از سوی کارشناسان مربوطه است و امیدواریم در آینده ای نزدیک مطالعات به اتمام برسد.

علی نیا در ادامه به پروژه راه آهن گرگان-مشهد- بجنورد اشاره داشت و افزود: این پروژه از طریق فاینانس خارجی مربوط به کشور چین اجرایی می شود که سهم آن از اجرای این پروژه خط ریلی ۸۵ درصد است.

وی مطرح کرد: خوشبختانه آستان قدس رضوی نیز به منظور تامین سهم ۱۵ درصدی دولت اعلام آمادگی کرده است  امیدواریم این پروژه هرچه سریع تر عملیاتی شود چون پروژه مؤثری در توسعه کشور است.

برچسب‌ها