زاهدان- فرماندار شهرستان سرباز در جنوب سیستان وبلوچستان بابیان اینکه ۶۸درصد جمعیت روستاهای این شهرستان فاقد شبکه آبرسانی هستند تاکید کرد: درمیان روستاهایی که به صورت سقایی آبرسانی می شوند، ۷۰۰روستا در نوبت برای آبرسانی ۱۵لیتری است.

۷۰۰ روستای سرباز در جنوب سیستان و بلوچستان چشم انتظار آبرسانی سیار

به گزارش قدس آنلاین، حمید الدین یوسفی در حاشیه مراسم کلنگ زنی مجتمع آبرسانی روستای کشاری اظهار کرد: بنا به مصوبه هیئت دولت، خطوط انتقال آب سد پیشین این شهرستان برای مصارف کشاورزی و آب آشامیدنی پایین دست در تیرماه سال جاری اجرایی می شود.

وی افزود: این طرح با اعتباری بالغ بر۲۸میلیارد تومان به ۲۵۰روستای پایین دست آبرسانی می کند.

به گفته فرماندار سرباز، ۹۲ درصد جمعیت این شهرستان در سکونتگاه های روستایی اقامت دارند که بیش از ۶۸درصد جمعیت این روستاها نیز فاقد شبکه آبرسانی است.

یوسفی با اشاره به آبرسانی سقایی به روستاهای فاقد شبکه خاطرنشان کرد: در حال حاظر ۲۸روستای شهرستان سرباز به صورت سقایی و با سهمیه تنها ۱۵لیتر در روز توسط ناوگان تانکری آبرسانی می شوند و این درحالی است ۷۰۰ روستا نیز در نوبت آبرسانی سیار هستند.

وی با بیان اینکه ۸۰ دصد سکونتگاه های این شهرستان در کنار رودخانه بزرگ سرباز واقع است اظهار امیدواری کرد: با نزولات و بارش های اخیر و جاری شدن این رودخانه، مشکل آب مردمی که در کنار ۳۰۰کیلومتر از طول این رودخانه بین سد پیشین، روستای کشاری و منطقه دشتیاری و باهوکلات ساکن هستند حل شود.

گفتنی است؛ هم اکنون ۱۳۰۰روستای استان سیستان وبلوچستان به صورت سقایی آبرسانی می شوند و این درحالی است بسیاری از روستاها نیز در نوبت آبرسانی سیار هستند، همچنین به گفته مسولان ناوگان آبرسانی سیار فرسوده شده اند و برای نوسازی و تجهیز آن ها به ۱۰میلیارد تومان اعتبار نیاز است. این ناوگان ۱۳میلیارد تومان نیز از شرکت آب طلب دارند.

لازم به یادآوری است شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راستای ایفای مسولیت های بشر دوستانه، متعهد شده ۱۵۰۰نفر از اهالی روستای کشاری شهرستان سرباز را مجهز به سیستم آبرسانی و تصفیه آب کند.

برچسب‌ها