بجنورد - مسئول بسیج سازندگی خراسان شمالی از استقرار تعدادی از گروه های جهادی در مناطق زلزله زده خراسان شمالی خبر داد.

گروه های جهادی در مناطق زلزله زده خراسان شمالی مستقر شدند

به گزارش قدس آنلاین، دانیال نقویان با اشاره به وقوع زلزله ۲۳ اردیبهشت ماه در خراسان شمالی و ایجاد خسارات ناشی از آن در مناطق زلزله زده گفت: بعد از وقوع زلزله بلافاصله فراخوانی گروه های جهادی در سطح استان انجام شد و شناسایی اولیه و برآوردهای اولیه و خسارت های اولیه و کمک های اولیه در همان ساعات اولیه با حضور گروه های جهادی و پزشکی انجام شد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان شمالی با بیان انجام پیگیری های مستمر با ادارات و نهادهای مختلف گفت:پیگیریم تا با دستگاه‌های مرتبط مانند بنیاد مسکن همکاری داشته باشیم و برای ساخت منزل جدید همکاری هایی را انجام دهیم.

وی همکاری با سایر نهادهارا از دیگر اقامات بسیج سازندگی خراسان شمالی دانست و افزود: تعاملاتی با آستان قدس رضوی داشته‌ایم که برای اخذ پوشاک، موادغذایی و مصالح ساختمانی اقداماتی انجام شده است و در همان ابتدای حادثه با کمک دستگاه ها و تولیت آستان‌قدس انجام شده است و تحویل اقلام به زلزله زده ها انجام شده است.

نقویان با اشاره به برنامه های آینده بسیج سازندگی خراسان شمالی برای یاری رسانی به زلزله زدگان گفت: در تلاش هستیم تا در آینده برای احداث زیرساخت در مناطق زلزله زده از قرارگاه خاتم الانبیا کمک بگیریم و با توجه به اعتبارات دولتی که برای زلزله زده ها تخصیص داده می شود به کمک دستگاه های اجرایی مرتبط عمل کنیم.

مسئول بسیج سازندگی خراسان شمالی در پایان گفت: در ایام تابستان پیگیر هستیم که تمام گروهای جهادی سطح استان و حتی خارج از استان را با برنامه ریزی های مرکز استان انجام شود تا همه با همدیگر به زلزله زده ها کمک کنند.

گفتنی است زلزله ۵ و ۷ دهم ریشتری که در ۲۳ اردیبهشت در خراسان شمالی به وقوع پیوست، خسارات مالی زیادی را به روستاییان این استان وارد کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها