زاهدان- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: مردم این استان به شعائر دینی و مناسبت‌های مذهبی احترام گذاشته و در هر شرایطی اعتقادات خود را حفظ می‌کنند و برای پاسداری از اعتقادات خود آماده و مجهز هستند.

مردم سیستان و بلوچستان در هر شرایطی اعتقادات خود را حفظ می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله عباسعلی سلیمانی شامگاه شنبه در مراسم شب قدر در مصلای قدس زاهدان، اظهار کرد: مردم شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان دور از همه تهدیدهای دشمن در مساجد حضور یافته و مناسبت‌های مذهبی به ویژه شبهای قدر را گرامی داشته و به عزاداری میپردازد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: مردم این استان به شعائر دینی و مناسبت‌های مذهبی احترام گذاشته و در هر شرایطی اعتقادات خود را حفظ می‌کنند.

وی ادامه داد: مردم این استان برای پاسداری از اعتقادات خود آماده و مجهز هستند و برای حضرت زهرا (س) مانند سایر نقاط کشور سوگواری می‌کنند.

آیت الله سلیمانی بیان کرد: شیعه واقعی در دنیا بسیار کم داریم، شیعه واقعی درآمد نامشروع ندارد، پول شویی نمی‌کند، شیعه نجس خوری و حرام خوری نمیکند، آدم ربایی نمی‌کند.

امام جمعه زاهدان گفت: با درآمد معمولی نمی‌توان ثروت های کلان و چندین خانه و کاخ در استانهای مختلف داشت باید تلاش کرد مال خود را از حرام پاک کرد.

وی افزود: ائمه اطهار به اذن خدا می‌توانند بیماری‌های لاعلاج را هم درمان کند، امام رضا (ع) مقرب ترین بنده حد در کشور ما هست و هیچ کس به اندازه او یه خدا نزدیک نیست.

آیت الله سلیمانی گفت: شیعه واقعی هرگز با دوستان امامان دشمنی نمی‌کند، نباید نسبت به یکدیگر حب و بغض داشته باشید.

امام جمعه زاهدان افزود: امام علی (ع) پیرو عدالت بود، به حق این شبها هرگونه ناراحتی را بخشیده و به خاطر خدا همدیگر را عفو کنید تا بخاطر مشکل مالی در زندان نباشند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: معامله با خدا دو طرفه است، به حق این شب‌های برای رضای خدا کینه و کدورت‌ها را ببخشید و از خداوند بهترین‌ها را طلب کنید.

در ادامه مراسم قرآن به سر، دعا و سوگواری برای امیرالمومنین(ع) برگزار شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها