بجنورد- رئیس پلیس فتای خراسان‌شمالی از شناسایی و دستگیری فردی که به دلیل اختلافات قبلی، تصاویر خصوصی همسر خود را در فضای مجازی منتشر کرده بود، خبر داد.

عامل انتشار تصاویر خصوصی در بجنورد دستگیر شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی اعتمادی اظهارکرد: پیرو شکایت یکی از شهروندان بجنورد مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی وی در فضای مجازی پیگیری پرونده در دستور کارشناسان این پلیس قرار گرفت .

وی افزود: طبق اظهارات شاکی، فردی ناشناس از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام و صفحه شخصی وی، تصاویر خصوصی او را در فضای مجازی منتشر کرده که موجب هتک حیثیت و آبرو ریزی برای شاکیه شده است .

اعتمادی ادامه داد: پس از بررسی فنی و اقدامات اطلاعاتی مشخص شد همسرش اقدام به چنین عملی کرده که پس از احضار نامبرده به این پلیس و مشاهده مستندات اعتراف به پخش تصاویر همسرش کرد و هدف خود را از این کار  انتقام جویی برشمرد.

وی با اشاره به اطلاع رسانی گسترده درخصوص عدم واگذاری رمز های عبور به افراد حتی آشنایان، گفت: متاسفانه همچنان شهروندان رمزهای خود را در اختیار افراد ناشناس قرار می دهند که این امر موجب سلب آرامش افراد می شوند .

رئیس پلیس فتا خراسان‌شمالی با توصیه به کاربران شبکه های اجتماعی بر رعایت عفاف و حجاب در جامعه و فضای مجازی تأکیدکرد، خاطرنشان کرد: عدم اشتراک گذاری تصاویر و اطلاعات شخصی در شبکه های اجتماعی می‌تواند آن‌ها را از بسیاری آسیب ها همچون باج خواهی ها، سوءاستفاده ها، کلاهبرداری ها و هتک حیثیت ها مصون نگه دارند.

برچسب‌ها