یزد- مدیرکل دامپزشکی استان یزدگفت: طرح پیش سردگذاری لاشه های دام در تمامی کشتارگاه های سراسر استان یزد به اجرا در می آید.

طرح پیش سردگذاری لاشه ی دام در کشتارگاه های یزد اجرا می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی  دامپزشکی ، علی اکبر حدادزاده در جلسه ای که به منظور هماهنگی و تبادل نظر در خصوص وظایف سازمان ها و ارگان های مرتبط جهت مقابله با بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو برگزار شد اظهارداشت: طرح پیش سردگذاری لاشه های دام در تمامی کشتارگاه های سراسر استان یزد به اجرا در می آید.

وی با اشاره به اهمیت پیش سردگذاری تصریح کرد: به منظور پیشگیری از انتقال و شیوع انواع بیماری های دامی و مشترک، بخصوص بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو اجرای پیش سردگذاری لاشه های دام ضروری می باشد. در همین راستا طرح پیش سردگذاری لاشه ها در تمامی کشتارگاه های استان یزد اجرایی می شود.

حداد زاده تصریح کرد: سامانه پیش سرد از اواخر سال گذشته در کشتارگاه های صنعتی دام شهرستان اشکذر و مجتمع کشتارگاهی معین دام شهرستان مهریز آغاز شد و در ادامه پیش سردگذاری لاشه های دام در کشتارگاه های شهرستان های میبد، اردکان و خاتم از خرداد ماه سال جاری به اجرا درآمد.

مدیر کل دامپزشکی استان از اجرای طرح پیش سردگذاری در بقیه ی کشتارگاه های استان خبر داد و افزود: از تیر ماه امسال شاهد اجرای کامل طرح مذکور در سراسر استان یزد خواهیم بود که گام مهمی در جهت ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه به شمار می رود.

وی خاطر نشان ساخت: شهروندان گوشت دارای مهر و برچسب دامپزشکی را با اطمینان از سلامت دام مصرف نمایند و درصورت مشاهده‌ی هرگونه کشتار یا عرضه غیر مجاز گوشت مراتب را جهت پیگیری از طریق شماره تلفن ۱۵۱۲ با دامپزشکی در میان بگذارند.

برچسب‌ها