مهاجم پرتغالی به همراه کشورش شروع های ناامیدکننده و دور از انتظاری را در یورو و جام جهانی داشته است.

آیا رونالدو در شروع یک تورنمنت سنت شکنی می کند؟

به‌ گزارش قدس آنلاین ‌و ‌به نقل از از مارکا، تیم‌ ‌ملی پرتغال عصر یک‌شنبه در اولین دیدارش در جام کنفدراسیون‌ها به مصاف مکزیک می‌رود. ستاره این تیم یعنی کریستیانو رونالدو از بازی‌های  نخست تیمش در جام‌های جهانی و یورو خاطره خوبی ندارد. او در هفت بازی افتتاحیه تنها یک بار گلزنی کرد و کشورش فقط دو بازی را با پیروزی به پایان رساند.

شروع تلخ برابر یونان

۱۲ ژوئن ۲۰۰۴ پرتغال بازی افتتاحیه یورو را برابر یونان انجام داد. اوتو ری‌هاگل (سرمربی یونان) کابوسی را برای رونالدوی جوان رقم زد. پرتغال میزبان، شکست تلخی را برابر مهمانش تجربه کرد و ۲ بر یک باخت. رونالدو در دقیقه ۹۳ تک گل تیمش را به ثمر رساند. این تنها گل مهاجم پرتغالی در نخستین بازی‌های تیمش در تورنمنت‌های مهم بود.

پیروزی خفیف برابر آنگولا

اولین بازی پرتغال در جام جهانی۲۰۰۶ آلمان به نظر آسان می‌رسید. این تیم باید برابر آنگولا قرار می‌گرفت اما شاگردان اسکولاری با تک گل پدرو پائولتا پیروز بازی شدند. رونالدو در حسرت گلزنی برابر تیم‌ ‌آفریقایی ماند.

شکست ترکیه

پرتغال با پیروزی ۲ بر صفر برابر ترکیه یورو ۲۰۰۸ را با کسب سه امتیاز شروع کرد. په‌په و میرلس گل‌های این دیدار را به ثمر رساندند. باز هم رونالدو در گلزنی ناکام بود.

تساوی بدون گل برابر ساحل عاج

ساحل عاج سد راه پرتغال در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی شد. یک تساوی بدون گل امتیازها را بین دو تیم تقسیم کرد. رونالدو و پرتغال در بازی دوم کاملا متفاوت عمل کردند و توانستند کره شمالی را با هفت گل شکست دهند.

بدترین شروع ممکن

پرتغال در نخستین بازی‌اش در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در نیمه اول سه گل از آلمان دریافت کرد و در نهایت بازی را با شکست تلخ ۴ بر صفر به پایان رساند. شروع قدرتمند ژرمن‌ها در نهایت با فتح جام جهانی همراه شد و آغاز ناامید کننده پرتغال با حذف از گروه به پایان رسید. رونالدو تنها توانست در سومین بازی مقابل آمریکا گلزنی کند.

تساوی تلخ برابر ایسلند

پرتغال با وجود این که فاتح یورو ۲۰۱۴ شد اما  شروع ضعیفی داشت. این تیم‌ ‌ به همراه ستاره خود به نحو عجیبی توانستند از گروه خود صعود کنند. پرتغال با سه امتیاز و بدون برد به مرحله حذفی راه یافت. این تیم‌ ‌ در بازی نخست برابر ایسلند شگفتی‌ساز، یک بر یک متوقف شد. رونالدو دوباره در گلزنی ناکام بود.

برچسب‌ها