یزد- بنیاد برکت، وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در راستای محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی تاکنون بیش از ۱۷۰۰ میلیارد ریال در بخش‌های مختلف اقتصادی و زیربنایی استان یزد سرمایه‌گذاری کرده است.

سرمایه‌گذاری ۱۷۰۰ میلیاردی بنیاد برکت در استان یزد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی ستاد فرمان اجرایی امام(ره) بنیاد برکت با مشارکت در ۲ طرح اقتصادی در استان یزد با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵۴ میلیارد ریال، زمینه‌ی اشتغال  ۷۴۰ نفر را فراهم کرده است. این در حالی است که مشارکت در دو طرح اقتصادی جدید نیز با ظرفیت سرمایه‌گذاری ۳۴۵ میلیارد ریال در دست اقدام است.

بر اساس این گزارش پیش از تغییر تقسیمات کشوری و انتقال شهرستان طبس از استان یزد به استان خراسان جنوبی، بنیاد برکت در ۴ طرح اقتصادی این شهرستان با حجم سرمایه‌گذاری کل ۱۴۵۷ میلیارد ریال و ایجاد ظرفیت اشتغال ۹۱۳۵ نفر مشارکت داشته است.

گفتنی است ساخت ۱۱ مدرسه، ۲ مسجد و کمک به ساخت یک باب حوزه‌ی علمیه از جمله پروژه‌های زیربنایی، فرهنگی و مذهبی بنیاد برکت در استان یزد است که بخش اعظم این پروژه‌ها افتتاح و تحویل شده و بخش دیگری در دست اجراست.

این گزارش می افزاید: بنیاد برکت در راستای اجرای طرح برکت خانواده نیز، با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به شناسایی ۴۳ زوج نابارور مناطق محروم در استان یزد اقدام و درمان ۱۷ زوج را آغاز کرده است.

شایان ذکر است: هم‌چنین ۳۵۸ نفر از ایتام مناطق محروم و روستایی استان یزد تحت پوشش خدمات مالی و بیمه‌ای بنیاد  برکت قرار گرفته‌اند.

بر این اساس بنیاد برکت علاوه بر انجام اقدامات ذکر شده، نزدیک به ۳۴ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به ۵۶۶ نفر از مردم نیازمند استان پرداخت کرده و توانسته از این طریق از مشکلات آن‌ها گره‌گشایی کند. از این تعداد، ۴۳۱ نفر برای ازدواج، ۱۱ نفر برای تعمیرات مسکن و ۱۲۴ نفر برای سایر موارد وام قرض‌الحسنه دریافت کرده‌اند.

همچنین پیش از تغییر تقسیمات کشوری و انتقال شهرستان طبس از استان یزد به استان خراسان جنوبی، بنیاد برکت در ۴ طرح اقتصادی این شهرستان با حجم سرمایه گذاری کل ۱.۴۵۷ میلیارد ریال و  ایجاد ظرفیت اشتغال ۹.۱۳۵ نفر مشارکت داشته است

برچسب‌ها