۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۲
کد خبر: 540110

به تازگی رایان گاوین مدیرکل بخش سرفیس مایکروسافت در مصاحبه‌ای که با «بیزینس اینسایدر» داشته است با ذکر دلایلی شرکت اپل را متهم به کپی برداری از محصولات مایکروسافت کرد!

مایکروسافت: اپل در حال کپی‌برداری از ماست!

به گزارش قدس آنلاین،  به تازگی رایان گاوین مدیرکل بخش سرفیس مایکروسافت در مصاحبه‌ای که با «بیزینس اینسایدر» داشته است با ذکر دلایلی شرکت اپل را متهم به کپی برداری از محصولات مایکروسافت کرد!
 
ماه‌های مه و ژوئن از ماه‌های پرکار برای دو شرکت مایکروسافت و اپل بود. این دو غول فناوری در این دو ماه از نسل جدید محصولاتشان شامل دیوایس‌های سری سرفیس و آیپد پرو پرده‌برداری کردند.
 
تمرکزی که کمپانی کوپرتینویی‌ها (اپل) بر روی آیپد پرو انجام داده است حاکی از آن است که اکنون اپل نگاهی ویژه به بازار دستگاه‌های هیبریدی یا دومنظوره دارند. نکته جالب این ماجرا آنجاست که قبلاً اپل، شرکت مایکروسافت را به علت سرمایه‌گذاری در این بخش تحقیر و مورد تمسخر قرار داده بود!
 
این موضوع موجب شده است تا مدیرکل بخش سرفیس مایکروسافت، «رایان گاوین» اعلام کند که: به‌طور کاملاً واضح اپل از ما کپی‌برداری کرده است و ایده‌های ما را در دستگاه‌هایی همچون iPad Pro به کار گرفته است.
 
رایان گاوین مدیرکل بخش سرفیس مایکروسافت در مصاحبه‌ای که با «بیزینس اینسایدر» داشته است عنوان کرده:
 
«تنها تصور کنید که اگر قرار بر این بود چشم ما به شرکت اپل باشد، هیچ‌وقت نمی‌توانستیم محصولاتی مانند سرفیس پرو یا سرفیس بوک را تولید و عرضه کنیم. ما مدام در حال یادگیری هستیم و سال‌های بسیاری است که دستگاه‌های دومنظوره در حوزه دستگاه‌های هیبریدی تولید می‌کنیم و بسیاری از افراد و شرکت‌ها ازجمله اپل؛ هنگامی‌که از سری سرفیس پرده‌برداری شد، به آینده آن‌ها تردید داشتند و آن را به سخره گرفتند؛ اما نهایتاً همان افراد تصمیم به پیروی گرفتند که نمونه بسیار واضح این موضوع هم آیپد پرو است.»
 
باید اذعان کرد که در حرف‌های گاوین شک و تردیدی وجود ندارد. چراکه مایکروسافت از نخستین مدل سرفیس تحت عنوان سرفیس آرتی در اکتبر سال 2012 رونمایی کرد که دارای یک‌پایه داخلی و یک صفحه‌کلید باقابلیت جدا شدن از سرفیس بود تا با این ایده؛ هم بتوان از آن به‌عنوان لپ‎تاپ و هم به‌عنوان تبلت استفاده کرد.
 
در آن زمان دستگاه سرفیس آرتی همگان را متحیر و شگفت‌زده نکرد؛ که احتمالاً دلیل آن‌هم این بود که توانایی‌های لازم در نسخه محدود Windows RT وجود نداشت و احتمال زیاد اگر آن زمان سرفیس با ویندوزهای معمول هماهنگی داشت استقبال زیادی از آن می‌شد. در آن زمان «تیم کوک» تحت عنوان مدیرعامل اپل، مایکروسافت را به سخره گرفت و با اعلام این موضوع که سرفیس دستگاهی بین یک یخچال و تستر است! مایکروسافت و محصول جدید آن را تحقیر کرد.
 
گاوین گفته است هنگامی‌که مدل‌های جدید سرفیس را تولید می‌کردند، به اپل هیچ‌گونه توجهی نداشتند؛ اما او تائید کرده است که به رقبای خود توجه داشتند. نهایتاً می‌توان درباره محصولات سری سرفیس از نوآوری صحبت به میان آورد. درحالی‌که اپل هیچ‌چیز جدیدی برای عرضه ندارد.
 
منبع: وب سایت جی اس ام

برچسب‌ها