بر اساس برآورد اولیه، ائتلاف تحت رهبری رئیس‌جمهور فرانسه در دور نهایی انتخابات پارلمانی اکثریب مطلق را به دست آورده است.

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس اعلام رسانه های فرانسوی برآوردهای اولیه حاکی از آن است که ائتلاف تحت رهبری «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه در دور دوم و نهایی انتخابات پارلمانی اکثریب مطلق را به دست آورده است.

پیش بینی می شود این ائتلاف بین ۳۵۰ تا ۳۷۰ کرسی از مجموع ۵۷۷ کرسی مجلس ملی فرانسه را به دست آورد.

پیش از این یورو نیوز نیز در حساب کاربری خود در توئیتر درباره انتخابات پارلمانی امروز در فرانسه اعلام کرد: حزب امانوئل ماکرون (رئیس جمهور جدید فرانسه) در دُور دوم نیز همانند دور اول در شُرف کسب یک پیروزی بزرگ است.

یورو نیوز این خبر را با توجه به نظرسنجی های برون شعبه ای در جریان دومین دور از انتخابات پارلمانی فرانسه که امروز در این کشور در جریان است، مطرح کرده است.

لازم به ذکر است، مردم فرانسه امروز یکشنبه برای شرکت در دومین دور از انتخابات پارلمانی ۲۰۱۷ به حوزه های اخذ رای رفتند. این انتخابات در ۶۷ هزار شعبه اخذ رأی به پایان رسیده است.

انتظار می رود «جمهوری رو به جلو» حزب متبوع «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری ۳۹ ساله فرانسه، پیروز اصلی این رقابت باشد- امری که پیشبرد اصلاحات مورد نظر وی را میسر می کند.

گفتنی است ماکرون حزب جمهوری پیشرو را بیش از یک سال پیش تاسیس کرد و اغلب نامزدهای آن را نیز افرادی تشکیل می دهند که از دنیای سیاست سررشته ای ندارند.

در دور نخست، حزب راست میانه «جمهوریخواهان» ۲۱.۵ درصد از آراء، حزب راست افراطی «جبهه ملی» ۱۳.۲ درصد و حزب چپ افراطی «فرانسه تسلیم ناپذیر» کمی بیش از ۱۱ درصد آراء را به خود اختصاص دادند و در این میان حزب سوسیالیست نیز فقط ۹.۵ درصد از آراء را از آن خود کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها