رییس جمهور با بیان اینکه رقابتها گذشت، امروز همه باید یکپارچه و یک تیم باشیم، گفت: افتخار ما اقتدا به امام علی (ع) در همه قهرمانی های مادی و معنوی است.

رقابتها گذشت، امروز همه باید یکپارچه و یک تیم باشیم

به گزارش قدس آنلاین، حسن روحانی رییس جمهور در ضیافت افطار با ورزشکاران، همگان را به اتحاد و تلاش در مسیر توسعه و رونق ایران اسلامی فرا خواند و تاکید کرد: اکنون دیگر انتخابات به پایان رسیده و رقابتهای انتخاباتی که مثل رقابت لیگهای داخلی بود و هر دسته ای طرفدار تیم خودشان بودند، ‌ جای خود را به رقابتهای جهانی داده است و دیگر باید همه طرفدار و پشتیبان تیم ملی باشیم که می خواهد در رقابتهای جهانی افتخار بیافریند.

روحانی شامگاه یکشنبه در این برنامه با تاکید بر اینکه "امروز همه باید یکپارچه و یک تیم باشیم"، اظهارداشت: ما امروز می خواهیم در مسابقات منطقه ای و جهانی شرکت کنیم و در عرصه امنیت، علم و خودکفایی به رده های اول برسیم و افتخار بیافرینیم. همانطور که افتخارآفرینی در عرصه ورزش و بالابردن پرچم کشورمان در میادین جهانی مایه افتخار و خوشحالی است، کسب رتبه های بالا در عرصه های مختلف تولید و علم و امنیت نیز مایه افتخار و عزت خواهد بود.

وی در ادامه کسب خودکفایی در عرصه تولید گندم و نزدیک شدن به خودکفایی در تولید بنزین و رسیدن به جایگاه صادرکننده روزانه ۱۳ میلیون لیتر گازوئیل به جای واردات روزانه ۶ میلیون تن گازوئیل را مایه افتخار کشور توصیف و تصریح کرد: هر جا عزت و عظمت ملی هست، برای همه ما و برای ایران است. ایران و اسلام کلمات زیبایی هستند و بسیار زیباست وقتی مشاهده می کنیم که در مسابقات همه یکصدا ایران را صدا می زنند.

رییس جمهور گفت: دو کلمه ایران و اسلام مایه افتخار ما در دنیا هستند و امیدوارم در قیامت و در پیشگاه خدا همه به ایرانی بودن خودمان و به اینکه عاشق اهل بیت بوده و هستیم و ملتی دلاور، شجاع، شرافتمند، و مقاوم و قدرتمند هستیم، افتخار کنیم و در دنیا نیز بتوانیم پیروان واقعی راه مولایمان حضرت علی (ع) باشیم.

روحانی در ابتدای این نشست با اشاره به جایگاه خاص و ویژه شب های قدر گفت: ماه رمضان ماه ایستادگی، تمرین، مقاومت و ورزش است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه قدرت و توانمندی انسان، تنها در قدرت جسمی نیست، گفت: انسان برای اینکه بتواند بهتر اطاعت خداوند را انجام دهد، باید قدرت جسمی داشته باشد و انسان چه در میدان جنگ و جهاد و چه در محراب عبادت، روزه داری و کمک به مستمندان،   با قدرت جسمی سالم بهتر می تواند وظایف خود را در مسیر اطاعت خدا انجام دهد.

روحانی با بیان اینکه عزم و اراده برای انجام امور نیاز به جسم سالم و روح بلند دارد، گفت: ماه رمضان هم جسم ما را سالم کرده و هم روح ما را برای ایستادگی در برابر تمایلات و خواسته های نفسانی در راه رسیدن به اهداف بلندتر تقویت می کند.

رییس جمهور افزود: در میدان نبرد از سلامت جسم و جان خود می گذریم، تا به اهداف بلندتری که همان حفظ استقلال، عزت و شرف کشور است دست پیدا کنیم و این همان کاری است که رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس انجام دادند.

روحانی، امیر المومنین علی(ع) را قهرمان تاریخ بشریت برشمرد و خاطر نشان کرد: روح بلند امیرالمومنین(ع) و جایگاه ایشان بسیار حائز اهمیت است به گونه ای که آن امام به همان اندازه که در میدان نبرد با ابهت و قدرتمند بود، وقتی در برابر یتیمان قرار می گرفت با روح بلند و بزرگواری نسبت به آنان برخورد می کرد.

رییس جمهور تأکید کرد: افتخار ما این است که در همه قهرمانی های مادی و معنوی به امام و راهبری مانند علی(ع) اقتدا می کنیم.

روحانی با بیان اینکه در هیچ کجای تاریخ و دنیا رادمردی مانند امیرالمومنین(ع) وجود ندارد و نمی توان چهره ای مانند او یافت، گفت: ملت ایران بویژه ورزشکاران نسبت به امیرالمومنین(ع) ارادت ویژه ای دارد.

رییس جمهور ورزش جسم و روح را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: سلامت و صحت بدن یکی از نعمت های بزرگ خداوند است و شکر این نعمت تنها با تلاش برای حفظ آن خواهد بود و یکی از راه های توانمندسازی بدن رسیدن به سلامت است که از طریق ورزش به دست می آید.

روحانی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر ضرورت توسعه ورزش در کشور اظهار داشت: ورزش باعث گسترش سلامت و نشاط در جامعه می شود.

رییس جمهور با اشاره به اینکه برخی تصور می کنند که ورزش تنها جسم را تقویت کرده و آن را در برابر بیماری ها حفظ می کند، گفت: بخش بزرگی از معضلات و مشکلات اجتماعی با گسترش ورزش در جامعه حل می شود، چرا که ورزش نشاط اجتماعی را به دنبال دارد.

روحانی با بیان اینکه انسان با ورزش نشاط پیدا می کند، خاطر نشان کرد: حفظ سلامت جسم بر اساس فرامین اسلامی جزو وظایف ما است.

رییس جمهور با اشاره به ضرورت عادت دادن نوجوانان و جوانان به ورزش در جامعه گفت: در گذشته ها در حوزه های علمیه ورزش کردن نشانه کاهش تقوا در طلبه ها بود و برخی تصور می کردند ورزش کردن با دین، تقوا، معنویت و ارتباط با خدا در تضاد است.

وی  با اشاره به اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ورزش و به ویژه ورزشهایی مثل فوتبال و والیبال برای طلاب به هیچ وجه شایسته محسوب نمی شد، گفت: ۳۰ تا ۴۰ سال قبل  حتی اگر جایی صحبت از ورزش برای خانمها می شد، ‌ آن هم نه فوتبال و والیبال، ‌ بلکه حتی پیاده روی و کوهنوردی، برای برخی به هیچ وجه قابل قبول نبود و می گفتند خانمها باید در خانه بمانند.

روحانی با بیان اینه این تفکر با لبّ اسلام همخوانی نداشت، ‌ افزود: برخی ظواهر اسلام بر لبّ اسلام غلبه کرده بود، ‌ اما امروز زنان ما در ورزشها و میدانهای ورزش قهرمانی جهانی حضور دارند. در حالی که برخی پدران و گذشتگان ما فکر می کردند لازمه حفظ دین و تقوا برای خانمها ماندن در خانه و بیرون نرفتن است، امروز زنان جامعه ما در همه عرصه های ورزشی، علمی و کاری حضوری پرافتخار دارند.

رییس جمهور اظهار داشت: ما می خواهیم اسلام را به دنیا معرفی کنیم و این اسلام است که با افتخار می توانیم آن را به جهان معرفی کنیم و این راه را امام خمینی (ره) در بستر جمهوری اسلامی به ما یاد داد. امام همان زمانی که در پاریس بود در واکنش به شعار استقلال آزادی حکومت اسلامی تاکید کرد که ما به دنبال جمهوری اسلامی هستیم.

روحانی با بیان اینکه رجوع به نظر مردم یکی از پایه های نظام سیاسی مورد نظر امام راحل بود، ‌ تصریح کرد: شما کدام انقلاب را سراغ دارید که تنها ۴۷ روز پس از پیروزی برای تعیین نوع نظام سیاسی اش به رای مردم رجوع کند. امام خمینی ۴۷ روز پس از پیروزی انقلاب ما را پای صندوق رای فراخواند و ما چنین حکومت و چنین نظامی را برگزیدیم و این نظام و حکومت مایه افتخار ماست.

رییس جمهور با طرح این سوال که آیا شایسته است در این جمهوری اسلامی زنان ما در مسابقات و عرصه های جهانی حضور نداشته باشند، خاطرنشان کرد: همه آحاد و اقشار جامعه از جمله بانوان باید در میدان مسابقه حضور فعال داشته باشند.

روحانی گفت: شما ورزشکاران در ایام انتخابات کار بسیار بزرگی انجام دادید. نه تنها در این میدان حضور فعالی داشتید بلکه مردم را نیز تشویق به حضور در پای صندوقهای رای کردید و امروز شما به عنوان یکی از گروههای مرجع مردم وظیفه و مسئولیت بزرگی در عرصه اجتماع بر عهده دارید. اخلاق، ‌ منش و رفتار شما در جامعه و به ویژه در میادین ورزشی خیلی مهم است و رعایت اخلاق از سوی شما در ورزش و میدانهای مهم جهانی همواره مایه افتخار این کشور، ‌ نظام و ملت ایران بوده است.

پیش از سخنان رییس جمهور در این دیدار چند نفر از ورزشکاران از جمله کمیل قاسمی قهرمان جهانی کشتی، به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات پیرامون مسایل گوناگون در رشته های مختلف ورزشی و ارایه پیشنهادات خود در راستای ارتقاء سطح ورزش کشور پرداختند.

همچنین فرشته کریمی فوتسالیست ایران و سارا اعتماد عضو تیم ملی بستکبال بانوان کشور لوح سپاسی را به پاس حمایت های رییس جمهور و دولت تدبیر و امید از ورزش بانوان به دکتر روحانی تقدیم کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها