یزد - مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: امامزادگان و بقاع متبرکه باید با فعالیت های فرهنگی مداوم به قطب های فرهنگی تبدیل شوند و در این راستا بهره گیری از ظرفیت مبلغین اعزامی و بومی بسیار با اهمیت است.

امامزادگان باید به قطب های فرهنگی تبدیل شوند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسین زارع زاده شامگاه یک شنبه در جمع مدیران مراکز فرهنگی قرآنی امامزادگان شاخص و مبلغین طرح ضیافت الهی اظهارداشت: روحانیون احکام شرعی وقف را به عنوان یکی از مولفه های اقتصاد اسلامی در جامعه بیان کنند.

وی با اشاره به جایگاه دینی سنت حسنه وقف افزود: یکی از فعالیت های امامزادگان باید ترویج و تبلیغ این سنت حسنه در جامعه باشد و اعتماد عمومی را نسبت به این نهاد مقدس که یکی از آموزه های دینی است ، افزایش دهد.

زارع زاده تصریح کرد: روحانیون و مبلغین احکام وقف را  به عنوان یک حکم شرعی و مفهومی از مفاهیم اقتصاد اسلامی که پشتوانه مالی بسیاری از برنامه های فرهنگی و قرآنی است، در جامعه رواج دهند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ضمن حمایت از تشکیل گروه های اندیشه ورز در امامزادگان و بقاع متبرکه جهت تولید راهکار های توسعه و ترویج فرهنگ وقف گفت: وقف مشارکتی یا وقف مصحف شریف از جمله طرح هایی است که امکان وقف را برای همه افراد در هر سطح و توان مالی میسر نموده است.

برچسب‌ها