قائمشهر- نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: ادامه تحریم‌های آمریکا علیه ایران و حتی تصویب تحریم‌های جدید، به دلیل شیطنت آمریکایی‌ها در تدوین برجام است که تعبیرات و کلماتی را به کار بردند که الان برای خود تفسیر دیگری می‌کنند.

ادامه تحریم‌ها علیه ایران شیطنت آمریکایی‌ها در تدوین برجام است/دشمنان آرزوی شکست انقلاب را به گور می‌برند

به گزارش قدس آنلاین، سنای آمریکا روز پنج شنبه گذشته با ۹۸ رأی مؤافق و تنها ۲ رأی مخالف طرح جامع تحریم ایران را به تصویب رساند، طرحی که از آن به عنوان تحریم‌های مادر یاد می‌کنند و براساس گفته کارشناسان برخی مفاد تحریم‌های جدید، سخت‌تر و پیچیده‌تر از تحریم‌های قبل از اجرای برجام است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در این باره به فارس گفت: ادامه تحریم‌های آمریکا علیه ایران و حتی تصویب تحریم‌های جدید، به دلیل شیطنت آمریکایی‌ها در تدوین برجام است که تعبیرات و کلماتی را به کار بردند که الان برای خود تفسیر دیگری می‌کنند.

آیت‌الله علی معلمی افزود: در تدوین برجام قاطعیت کافی به کار گرفته نشد و پیش‌بینی‌های لازم در صورتی که طرفی نقض عهد کند و اینکه تنبیه آن طرف چگونه باید باشد و چه تضمین بین‌المللی برای تنبیه متخلف وجود دارد، انجام نشد.

وی تصریح کرد: این دقت‌ها به کار نرفت و به اظهارات آمریکایی‌ها اعتماد کردند، غافل از آنکه آنها ذاتاً وقیح، جسور و زیاده‌خواه هستند و الان خود را نشان دادند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر آن‌که آمریکایی‌ها دست چدنی و دستکش مخملی دارند، اظهار کرد: در حال حاضر با روی کار آمدن رئیس جمهور جدید، آمریکایی‌ها دستکش مخملی را نیز کنار زده‌اند و ماهیت ذاتی آمریکایی‌ها الان نمایان‌تر شده است.

معلمی تصریح کرد: وقت آن است که دولت و هیأت مذاکره‌کننده ما درصدد مقابله برآیند و اگر واقعاً برجام یک سند بین‌المللی است باید مرجعی بین‌المللی نیز به عنوان پشتوانه اجرای آن وجود داشته باشد و باید از مبادی ذیربط در سازمان ملل و در محاکم قضایی بین‌المللی علیه آمریکایی‌ها که یکی پس از دیگری نقض برجام می‌کنند، آن را پیگیری کرد.

این مسؤول افزود: در حالی که کارشناسان انرژی اتمی بین‌المللی تصریح می‌کنند که جمهوری اسلامی به مفاد برجام پایبند مانده است، بنا نیست که همواره ما یک‌جانبه پایبند بمانیم و آمریکایی‌ها مرتبا نقض مفاد برجام داشته باشند.

امام جمعه قائم‌شهر با اشاره به ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: اگر از همان سه الی چهار سال قبل این موضوع جدی گرفته می‌شد، امروز در موضع اقتدار بیشتری بودیم نه آنکه آنها دوباره ما را تحریم کنند.

این مسؤول با بیان اینکه در این قبال ضعف نشان دادیم و آنها از این ضعف ما سوء استفاده می‌کنند، افزود:  تا دیر نشده وقت آن است که دولت‌مردان و مسؤولان اجرایی کشور برای مقابله با این نقض عهد و کارشکنی‌ها تدبیری اتخاذ کنند و هیأت نظارت بر برجام که عمدتاً دولتی هستند، انتظار از آنها این است که چاره‌ای بیندیشند و ببینند چگونه باید با تحریم‌های جدید مقابله کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آمریکا قصد دارد با تحریم‌های جدید ما را فلج کند، اظهار کرد: آنها قطعاً این آرزو را به گور می‌برند چرا که کشور ایران ظرفیت‌های بالا و امکانات فراوانی دارد و ملت بزرگ و بصیر ما، تحمل اینگونه مصائب را داشته و دارند.

وی با بیان اینکه اگر احیاناً در جایی کم آوردیم نتیجه ناتوانی مسؤولان است نه آنکه نتیجه عدم امکانات باشد، گفت: رئیس جمهور باید در دولت جدیدی که تشکیل می‌دهد از عناصر جهادی، بسیجی و افرادی که برای نظام از جان خود مایه می‌گذارند به صحنه بیاورد تا با تلاش شبانه‌روزی بتوانند کشور را حتی در سایه تحریم‌هایی که آمریکایی اعمال می‌کنند پیش ببرند  و پیشرفت‌هایی نیز حاصل کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها