اصفهان- معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در این شهر هنوز ساخت و سازها رونق نگرفته است، گفت: پیش بینی می شود از نیمه دوم سال اوضاع ساخت و ساز تغییر کند و دوران رونق فرا برسد.

ساخت و ساز در اصفهان رونق نگرفته است/ به نیمه دوم امسال خوش بین هستیم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید جمال الدین صمصام شریعت صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۴۰ پروانه ساختمانی با متراژ ۷۵۷ هزار و ۲۱۴ مترمربع صادر شده که این آمار نسبت به سال گذشته از نظر تعداد پروانه کمتر ولی از نظر متراژ یک درصد بیشتر بوده است.

وی از مدیریت کمیسیون های ماده صد، شهرسازی الکترونیک، اداره سیما و منظر شهری و کلیه معاونت های شهرسازی شهرداری های مناطق ۱۵ گانه و همچنین سازمان های طراحی و نوسازی و بهسازی به عنوان زیر مجموعه های معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان یاد کرد و گفت: علاوه بر این که کلیه مباحث طرح های تفصیلی، کاربری های پیش بینی شده طرح های تفصیلی و مدیریت و نظارت بر اجرای ضوابط شهرسازی و کارشناسی مباحث شهرسازی همگی زیر نظر این معاونت است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان به تصویب سندبازآفرینی اشاره کرد و افزود: تصویب سند بازآفرینی شهری یکی دیگر از اقدامات در راستای احیای بافت های فرسوده بوده است و این سند یکی از افتخارات شهرداری محسوب می شود.

وی تصریح کرد: تالیف کتب متعددی توسط این معاونت و نشریات الکترونیکی رصد و چاپ شده است در واقع سعی کردیم پیشرفت های جهانی در حوزه شهرسازی را رصد و بومی سازی کنیم و توسعه پایدار شهری را مد نظر قرار دهیم.

صمصام شریعت به اشکالات طرح تفصیلی اشاره و تصریح کرد: طرح تفصیلی که اسفند ۹۴ ابلاغ شد اشکالات متعددی داشت که آنها را به مراجع مربوطه متذکر شدیم و مراتب به کمیسیون ماده ۵ ارسال کردیم.

وی یادآور شد: علیرغم اینکه متجاوز از ۸۰۰ مورد مغایرت توسط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان منعکس شده، تاکنون به ۴۰۰ مورد آن پاسخ داده نشده است درحالی که بیش از یکسال از تاریخ ارسال آنها می گذرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۴۰ پروانه ساختمانی با متراژ ۷۵۷ هزار و ۲۱۴ مترمربع صادر شده که این آمار نسبت به سال گذشته از نظر تعداد پروانه کمتر ولی از نظر متراژ یک درصد بیشتر بوده است.

وی افزود: پیش بینی می شود از نیمه دوم سال اوضاع ساخت و ساز تغییر کند و دوران رونق فرا برسد.

صمصام شریعت تحقق شهرسازی الکترونیک در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان را موفقیت بزرگی در کارنامه عملکرد این معاونت خواند و گفت:  مردم به راحتی و در هر ساعتی از شبانه روز در هر جایی از دنیا که باشند، می توانند به سایت http://Esup.isfahan.ir که پیشخوان ارایه خدمات الکترونیکی به شهروندان است، مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در این سایت ۲ بخش وجود دارد، در بخش اول شهروندانی که هیچ درخواستی از شهرداری ندارند اما می خواهند اطلاعاتی از شهر و طرح های مصوب داشته باشند و یا  اطلاعات عام در رابطه با خیابان هایی که قرار است در شهر احداث شوند، موقعیت و میزان عقب نشینی و ارتفاع ساخت  پلاکی که قصد خرید آن را دارند، کدنوسازی و ضوابط پلاک ها را مشاهده کنند، مراجعه می کنند، همچنین در این بخش شهروندان می توانند از سامانه شهرنما که ۵۲۰۰ کیلومتر معابر و فضاهای عمومی شهر را تصویر برداری هوایی ۳۶۰ درجه کرده،   بازدید مجازی داشته باشند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر برای ۷۰۰ هزار ملک در شهر اصفهان کد نوسازی و دقیق سازی بر روی نقشه هوایی اصفهان پیاده سازی و۳۴۰۰ شیت نقشه طرح های قدیمی از سال ۵۳ تاکنون بارگذاری شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال هوشمندسازی سیستم شهرسازی و درآمد در دستور کار مدیریت طرح شهرسازی الکترونیک و برون سپاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان قرار گرفت که شامل ارتقاء "سرای ۸" به "سرای ۹" است.

برچسب‌ها