قائم شهر- رئیس هیأت بدنسازی و پاورلیفتیگ قائمشهر گفت: طی ده سال گذشته مکمل های تقلبی بوسیله افراد سودجو و بصورت گسترده در کشور تولید و عرضه می گردد که می تواند خسارات مالی و جانی و حتی نابودی کانون گرم خانواده ها را بدنبال داشته باشد.

مکمل های تقلبی در مازندران به صورت گسترده عرضه می شود

سامان قربانیان در گفتگو با قدس آنلاین افزود: اغلب این مکمل های تقلبی، آلوده به هورمونهای غیر مجاز و کورتون ها بوده که موجب کم کاری تیروئید، کبد و کلیه ها می شود.

وی یادآور شد: با مصرف مکمل های تقلبی، احتباس سدیم یا همان آب نمکی که باید از طریقه ادرار دفع شود، بخاطر کم کاری کلیه ها به زیر پوست ها انتقال و شخص استفاده کننده تصور می کند که چاق شده و وزن عمومی اش رو به افزایش است درصورتیکه جز تجمع آب زیر پوست چیز دیگری اتفاق نیفتاد.

رئیس هیأت بدنسازی و پاورلیفتیگ قائمشهر خاطرنشان کرد: اگر اطلاع رسانی درست در این زمینه صورت پذیرد می توان از خسارات مالی که ممکن است بر دوش وزارت بهداشت و درمان بیفتد، جلوگیری کرد.

قربانیان یادآور شد: در اغلب کشورهای دنیا، فدراسیون ها مجری تهیه و توضیح این گونه مکمل های غذایی طبق ترکیب بدنی، گروه خونی، قد، سن و وزن زیر نظر متخصصان تغذیه هستند.

وی تاکید کرد: هدایت و راهنمایی جوانان و ورزشکارانی که تمایل به مصرف اینگونه مکمل های غذایی جهت هرچه بهتر شدن روند رشد در ورزش دارند باید از طریق فدراسیون پزشکی ورزشی انجام پذیرد.

برچسب‌ها