بیرجند- مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از پرداخت ۱۷۲ میلیارد ریال تسهیلات طرح رونق تولید طی سال گذشته در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در سال گذشته ۳۰۲ واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی استان از تسهیلات این طرح بهره مند شدند.

۱۷۲ میلیارد ریال تسهیلات طرح رونق تولید در خراسان جنوبی پرداخت شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، داوود شهرکی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: سال گذشته بالغ بر ۵۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل پرداخت مستقیم بانک ها به ۱۷۵ واحد تولیدی استان پرداخت شد.

وی یادآور شد: علاوه بر واحدهای صنعتی، فعالان بخش معدن هم می‌توانند برای تأمین سرمایه در گردش و نقدینگی خود از این تسهیلات استفاده کنند.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از آغاز ثبت نام متقاضیان تسهیلات رونق تولید استان در سامانه بهین یاب خبر داد و اظهار داشت: همزمان با آغاز ثبت نام سامانه بهین یاب در سراسر کشور، تولیدکنندگان استان نیز می توانند برای دریافت تسهیلات سرمایه درگردش و ثابت اقدام کنند.

شهرکی تصریح کرد: متقاضیان تسهیلات رونق تولید می توانند از امروز با مراجعه به سامانه بهین یاب بخش تامین مالی واحد ها و تکمیل مراحل ثبت نام نسبت به تامین سرمایه در گردش و سرمایه ثابت مورد نیاز واحد خود اقدام کنند.

وی یادآور شد: این تسهیلات برای تأمین نقدینگی مورد نیاز بنگاههای تولیدی کوچک و متوسطی که از بازار محصول مناسبی برخوردار بوده اما به دلیل تنگناهای مالی و نداشتن سرمایه در گردش، تولید آنها متوقف شده و یا با ظرفیت پایین فعالیت می کنند اختصاص خواهد یافت.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: همچنین طرح های تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد که دچار مشکلات مالی هستند نیز می توانند از مزایای این طرح برخوردار شوند.

شهرکی در پایان تصریح کرد: ثبت ‌نام متقاضیان تسهیلات بر اساس آیین ‌نامه ابلاغی از سوی وزارت صنعت، معدن و بانک مرکزی انجام می‌شود.

وی یادآور شد: متقاضیان دریافت تسهیلات رونق تولید از امروز می توانند برای ثبت ‌نام به آدرس اینترنتی «behinyab.ir» مراجعه کنند.

برچسب‌ها