۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶
کد خبر: 540447

براساس آمار وزارت صنعت، بخش تولید در دو ماهه امسال نه تنها رونقی پیدا نکرده بلکه تولید ۱۴ قلم از کالاهای منتخب صنعتی کاهش هم یافته است.

رونق امسال هم به تولید برنگشت + سند

به گزارش قدس آنلاین، واحدهای تولیدی  چند سالی است که رنگ رونق را ندیده و با تشدید رکود با  مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند. برای حل این موضوع قرار بر این شد تا با ارائه تسهیلاتی تحت عنوان رونق تولید منابع لازم در اختیار واحدهای تولید قرار گرفته و مشکلات آنها برطرف شود. اما امروز هنوز بخش تولید کشور با کمترین ظرفیت فعالیت کرده و به رونق نرسیده است.

تشدید رکود باعث شده تا واحدهای تولیدی که با معوقات بانکی، مالیاتی و بیمه مواجه هستند ترجیح دهند فعالیت تولیدی خود را متوقف کرده یا کارگران را به مرخصی اجباری بفرستند. در حال حاضر سه ماه از سال ۹۶ گذشته و هنوز تغییری در اوضاع واحدهای تولیدی اتفاق نیفتاده است البته وزارت صنعت با همکاری بانک مرکزی از دو روز گذشته سامانه پرداخت تسهیلات ۳۰ هزار میلیاردی را برای کمک به واحدهای تولید رونمایی کرده است اما با توجه انتقادات فعالان بازار در مورد عدم پرداخت مناسب تسهیلات به واحدهای تولید به نظر می‌رسد این طرح هم همانند سال گذشته نتواند دردی از تولید را دوا کند چرا که سیستم بانکی به این راحتی حاضر به پرداخت تسهیلات آنهم به واحدهای تولیدی مشکل دار نیست.

براساس جدیدترین آمار وزارت صنعت از وضعیت تولید ۳۲ کالای منتخب صنعتی در دو ماهه امسال میزان تولید ۱۴ قلم کالا در این دو ماه کاهش داشته است. به عنوان نمونه تولید یخچال فریزر۲.۶ ، انواع تلویزیون تخت۵.۴، کولر آبی۲۳.۶، الیاف اکریلیک۱۰۰، کارتن ۲۴.۸، پودر شوینده۱۱.۹، دارو۱۰.۱، روغن نباتی۶.۸ و وانت ۳۳.۹ کاهش روبه رو شده‌اند.

در بخش آمار تولید کالاهای منتخب معدنی و صنایع معدنی در دو ماهه نخست امسال هم تولید کنسانتره زغال‌سنگ با کاهش ۵.۷درصدی، ظروف شیشه‌ای با کاهش ۲۰.۴ و سیمان با کاهش ۵.۷مواجه شده است.

*جزئیات آمار تولید کالای منتخب صنعتی و معدنی در سه‌ماهه امسال به‌شرح زیر است:

منبع: مشرق نیوز

برچسب‌ها