حمله از استانهای کرمانشاه وکردستان از خاک ایران اسلامی به معنای حضور و مقابله مستقیم جمهوری اسلامی ایران با عناصر تروریستی داعش بود. هنگامی که گروه های تروریستی در داخل خاک مقدس ایران اقدامات تروریستی انجام می دهند این حق ماست که از خاک خودمان علیه گروه های تروریستی اقدام کنیم.

حمله موشکی به دیرالزور پیام قدرت واقتدار ایران در برابر دشمنان منطقه ای و فرامنطقه ای بود/ در صورت تداوم شرارت در ایران دشمنان با پاسخ های کوبنده تری مواجه خواهند شد

اختصاصی قدس آنلاین- با گذشت کمترین زمان از ایراد بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ترقه بازی دشمن و پاسخ قاطعی که با سیلی زدن به آنها تعبیر شد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حمله به مواضع تروریست ها در دیرالزور نشان داد که بنا به تعبیر رهبر انقلاب دوران  بزن در رو تمام شده است و دشمن ملت ایران اگر دست از پا خطا کند، پاسخش را نه در مواضع نیروهای دست چندم خود، که در مرکز فرماندهی و قلب تصمیم گیریش دریافت خواهد کرد. قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران که حاصل تلاش خستگی ناپذیر و مستقلانه دانشمندان وتلاشگران جهادی است درس عبرتی برای کسانی است که فکر می کردند با اعزام چند تروریست خائن و فریب خورده برای کشتار مردم بیگناه ایران را تنبیه کرده اند. بی شک این حمله موشکی که با کمترین خطا به وقوع پیوست حاوی پیام های مهمی برای دشمنان منطقه ای و فرامنطقه ای جمهوری اسلامی ایران است که  در گفت و گو با سردار یدالله جوانی معاون سابق سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره شده است.

جوانی با بیان اینکه حمله به مواضع تروریست ها عمل به وعده انتقام بود به قدس آنلاین گفت: اقدام شجاعانه و انقلابی سپاه پاسداران در پرتاب شش موشک به منطقه دیر الزور عمل به وعده ای بود که پاسداران و فرماندهان سپاه به ملت ایران و خصوصا خانواده های شهدا بعد از حادثه تروریستی دادند. باتوجه به اینکه گروه های تروریستی در ۱۷ خرداد ماه با حمله به حرم امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی خون هم میهنان بی گناهمان را برزمین ریختند لازم بود به این اقدام تروریستی که شرارتی علیه ایران اسلامی بود پاسخ قاطعانه ای داده شود. بی شک گروهک داعش محدود به چند نفر و چند گروه نظامی نیست بلکه منطقه از تروریسم پیچیده  ای رنج می برد که با از بین بردن منافع مادی، معنوی وکشتار صدها هزار انسان بیگناه درصدد افزایش اخلال امنیتی در منطقه هستند.

وی با اشاره به اینکه حمله به دیرالزور حاوی پیامی روشن به دشمنان ایران اسلامی است اظهار داشت: داعش وگروه های تروریستی –تکفیری محصول اجماع نظام سلطه و رژیم صهیونیستی و همکاری مذبوحانه کشورهای مرتجع منطقه همچون آل سعود هستند. در واقع برای مقابله با داعش و سایر گروه های تروریستی باید به این نکته توجه کرد که آنها از سوی چه کسانی و کدام دولتها حمایت می شوند! فلذا اقدامی که سپاه پاسداران در راستای انتقام  گیری حمله تروریستی ۱۷ خرداد ماه باید به گونه ای برنامه ریزی می شد که به تمامی ابعاد مهم توجه می شد  و با وضعیت و موقعیت این گروه های تروریستی تناسب می داشت و علاوه برآن درس بزرگ و پیام مستقیمی به حامیان و پشتیبانان اصلی و پشت صحنه ای باشد که در سالهای اخیر اصلی ترین عاملان ناامنی منطقه و کشتار صدها هزار انسان بیگناه بوده اند.

این کارشناس مسائل سیاسی درباره این پیام ها خاطر نشان شد:  قطعا اولین پیام حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران متوجه گروه های تروریستی است که در صورت تداوم شرارت در ایران با پاسخ های کوبنده تری مواجه خواهند شد و انتظار عکس العمل های سخت تری از ایران داشته باشند. جمهوری اسلامی در حمله موشکی به مواضع تروریست ها به آنها پیام داد که در صورت تداوم شرارت با قهر انقلابی ملت ایران مواجه می شوند و با سخت ترین و شدید ترین موضع گیریها با شدت تمام به جهنم واصل خواهند شد.

سردار جوانی با بیان اینکه با سرعت تمام مطالبه رهبر را مبنی بر سیلی خوردن دشمن پیگیری نمودیم به قدس آنلاین گفت: هر چند حمله موشکی ایران به مواضع فرماندهان داعش حاوی پیام برای تروریستها و سرکردگان آنها است در حقیقت پیام این حمله به مراتب  فراتر از دیرالزور و گروهک های تروریستی است. وی با بیان این موضوع که تفسیرهای رسانه های خارجی و اینکه این موضوع تیتر اول رسانه های خارجی شده است بیانگر اقدام تاثیر گذار و ترسیم قدرت جمهوری اسلامی و نمایش اقتدار و غیرت ملی ایران است. بی شک اقدام موشکی سپاه علیه گروهک تروریستی داعش در دیرالزور سوریه یک نقطه عطف است  و منجر به ایجاد وضعیت های جدیدی در منطقه و تغییر کردن معادلات خواهد  شد. در کمترین زمان از گذشت بیانات رهبر معظم انقلاب که بر سیلی زدن به دشمنان تاکید کردند سپاه پاسداران پیام خود را به اصلی ترین دشمنان جمهوری اسلامی ایران و تروریست هایی که ابزارها و عروسک های خیمه شب بازی دست آنها هستند صادر کرد. جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به شرارت های تروریست ها وحامیان منطقه ای آنها با صراحت به همه اعلام کرد که ملت ایران در تامین امنیت ملی خود با هیچ کس سر شوخی ندارد و اگر نیاز باشد با قدرت واقتدار و سرعت عمل وارد صحنه خواهد شد.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: رفتارهای اخیر آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم قبیلگی و حکومت خاندانی آل سعود در ماه های اخیر نشان می داد که آنها پشتیبان اصلی تروریستها هستند تا امنیت ملی ایران را خدشه دار کنند. حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران به مواضع تروریستها در سوریه نمایش قدرت و اقتدار ایران است تا به دشمنان نشان دهد که ایران اسلامی از قدرت دفاعی ونظامی بازدارنده بسیار نیرومندی در برابر دشمنان ومتجاوزان به این مرز وبوم برخوردار است.

جوانی در پاسخ به  این سوال که چرا منطقه دیرالزور برای حملات ضد داعشی انتخاب شد به قدس آنلاین گفت: در واقع  طراحی و فرماندهی اصلی حمله تروریستی به ایران در دیرالزور صورت گرفته بود برهمین اساس بود که سپاه پاسداران با اشراف اطلاعاتی به حضور فرماندهان داعش در این منطقه آنجا رابرای حملات موشکی انتخاب کرد. معنای حمله به دیرالزور این است که در صورت انجام هر گونه شرارت درایران جمهوری اسلامی ایران به سراغ سرچشمه ها خواهد رفت و منابع اصلی شرارت را که امنیت ملی ایران را نشانه رفته اند مورد هدف قرار خواهد داد. وی ادامه داد: دفاع از سرزمین  و جان مردم حق مشروع و قانونی ملت ایران است. این مساله در حقوق بین الملل پذیرفته شده که چرا که تمامی کشورها حق دفاع مشروع از خود را دارند و  به هیچ وجه نمی توان حق دفاع را از یک ملت سلب کرد فلذا اگر محرز شود که دولتها یا گروه هایی امنیت ایران اسلامی را نشانه رفته اند و خواهان اخلال در وضعیت امنیتی کشور هستند سپاه پاسداران وهمه نهادهای نظامی کشور با عزم واراده جدی و با منابع شرارت وعوامل آنها برخورد قاطعانه ای به عمل می آورد.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه در پاسخ به این سوال که چرا این حملات از خاک سوریه صورت نگرفت و سپاه پاسداران این حمله را از ایران انجام داد تصریح کرد: حمله از استانهای کرمانشاه وکردستان از خاک ایران اسلامی به معنای حضور و مقابله مستقیم جمهوری اسلامی ایران با عناصر تروریستی داعش بود. هنگامی که گروه های تروریستی در داخل خاک مقدس ایران اقدامات تروریستی انجام می دهند این حق ماست که از خاک  خودمان علیه گروه های تروریستی اقدام کنیم. معنی صریح و روشن حمله از خاک جمهوری اسلامی ایران آن است که ما دستان بلند و قدرتمندی در منهدم نمودن منابع تهدید داریم وبه خوبی از اقتدار خود در همه حوزه ها اعم از اقتدار موشکی جمهوری اسلامی ایران بهره می بریم. در واقع سپاه پاسداران با هوشمندی تمام توانست در مدت زمان  کوتاهی پیام مهمی را به همه دشمنان منطقه ای و فرامنطقه ای جمهوری اسلامی ایران صادر کند.

جوانی در خاتمه با بیان اینکه  در این حمله به غیر نظامیان آسیبی نرسیده است خاطرنشان کرد: با توجه به تصاویری که به صورت آنلاین  از طریق هواپیماهای بدون  سرنشین به ایران مخابره شد وطبق گفته های  فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تمامی موارد مورد نظر مورد اصابت موشک های ذوالفقار با برد ۷۰۰ کیلومتر قرار گرفته است. در واقع این موشک ها خطای کمتر از ده متر دارند و روی نقاط مورد نظر اصابت می کنند وتصاویر نشان می دهد هر شش موشک دقیقا به نقاط مورد نظر بدون اسیب رسیدن  به غیر نظامیان اصابت کرده است.

برچسب‌ها