در حالی که به صورت قطره چکانی به تیم ملی ایران امکانات می دهیم و باشگاه هایمان هم زیر خط فقر هستند، توقع صعود تیم ملی به مرحله دوم جام جهانی را داریم.

آیا تیم ملی فوتبال ایران باید به مرحله دوم جام جهانی صعود کند؟

به گزارش قدس آنلاین، مهدی تاج حرف از برنامه سنگین کی روش برای صعود از مرحله اول جام جهانی می زند، رئیس فدراسیون فوتبال از نقشه راهی می گوید که به قول خودش بیست تا سی میلیارد هزینه دارد. هزینه ای که البته نه مختص به ایران و نه مخصوص کی روش که برای همه تیم هایی است که به جام جهانی صعود کرده اند.

با این حال مهدی تاج فاتحانه حرف از دادن یک استخر به تیم ملی فوتبال ایران می زند. نه تاج که کفاشیان و دیگر روسای فدراسیون فوتبال هم همینکه یک زمین یا یک دفتر کار به تیم ملی می دادند آن را اعلام می کردند در حالی که امثال العین امارات و الاهلی عربستان و الاتحاد و الهلال و تیم های ژاپنی و کره ای هر کدام بیش از پنج زمین چمن تمرین دارند و داشتن خوابگاه و بدنسازی و استخر و سونا برایشان جزو سنگ بناهای اولیه است.

البته که باید تشکر کرد از صفایی فراهانی، کفاشیان و تاج که هر کدام خشت روی خشت گذاشتند و تیم ملی ایران را به امکانات محدود و معدود اولیه رسانده اند و باز باید به یاد آورد که کی روش با بداخلاقی های مختص خودش بود که به زور امکاناتی را که به نام ایفمارک شده بود برای تیم ملی درآن مقطع زمانی گرفت اما با این وجود باید پرسید تیم ملی که به خاطر داشتن استخر و سونا کمی تا قسمتی باید جشن بگیرد اصالتا باید به دور دوم جام جهانی صعود کند؟

باشگاه های ما هم وضعیتی بهتر از این ندارند و اکثر آنها همین امکانات فقیرانه و محدود تیم مالی ایران را هم ندارند. آیا ما باید با این امکانات به جام جهانی برویم و در این جام هم به دور دوم صعود کنیم؟

برچسب‌ها