ایلام- اخیراً و با تصمیم شورای ترافیک استان و بدون در نظر گرفتن منافع مردم؛ یکی از خیابان های اصلی شهر ایلام با بلوک های سیمانی مسدود و به پارکینگ برای یکی از دستگاه های اداری استان تبدیل شده و موجب نارضایتی مردم به ویژه ساکنان و اهالی این خیابان شده است.

تبدیل خیابان به پارکینگ اداری/ ترافیک بهانه است

قدس آنلاین، گروه استان ها - غلامرضا محمدمرادی: جمعی از اهالی ایلام  حدفاصل خیابان شهید جعفری واقع در بلوار شهید مدرس- جنب اداره کل زندان ها  نسبت به اقدام تبدیل خیابان به پارکینگ دولتی اعتراض کردند.

گفتنی است تعدادی از معترضین به نمایندگی از اهالی و ساکنان این منطقه چندین بار با حضور در دفتر روزنامه قدس در استان ایلام؛ اوج گلایه و نارضایتی خود را از این تصمیم عجولانه  ابراز داشتند که موضوع از طریق راهنمایی و رانندگی؛ شهردار؛ فرماندار و معاون عمرانی استانداری پیگیری شده اما باز هم متأسفانه تا کنون نتیجه و پاسخ معقولی دریافت نشده است.

تبدیل خیابان به پارکینگ اختصاصی اداری و نادیده گرفتن حقوق مردم

یکی از اهالی منطقه با بیان اینکه با این اقدام غیرکارشناسی مردم به شدت متضرر  شده و راه دسترسی شان به بلوار اصلی شهر قطع شده است، می گوید:  یکی از ادارات که در نبش این خیابان واقع شده است و حجم خودروهایش زیاد است، سال ها است که فاقد پارکینگ اختصاصی مناسب بوده  و تا کنون برای ایجاد پارکینگ به نتیجه مطلوبی نرسیده و با عنایت شورای ترافیک؛ در حال حاضر به یک خیابان اختصاصی و پارکینگی عریض و طویل دست یافته است.

وی با اشاره به اینکه با ابتکار عمل شورای ترافیک استان، اکنون این خیابان ۱۴ متری مسدود و عملاً به پارکینگ برای این اداره کل تبدیل و حق الناس و منافع شهروندان این خیابان کاملاً نادیده گرفته شده است، اظهار می دارد: شورای ترافیک استان به جای دستور به راهنمایی و رانندگی و شهرداری برای نصب چراغ راهنمایی، ثانیه شمار ودیگر علائم در این تقاطع؛ متأسفانه نان اهالی و کسبه این خیابان و معابر منتهی به آن را با نصب بلوک های سیمانی؛ آجر کرده است و به اعتراضات توجهی نمی کند.

این شهروند ایلامی با بیان اینکه بحث ترافیک بهانه ای بیش نیست ادامه داد: از همه مسئولان امر استمداد می طلبیم تا در این خصوص چاره ای بیندیشند و به تقاضای عاجزانه ما جامه عمل بپوشانند.

نصب بلوک سیمانی و انسداد خیابان؛ ابتکار عمل شورای ترافیک

یکی دیگر از ساکنان این خیابان می گوید شهرداری بر اساس خیابان ۱۴ متری و ارزش منطقه ای؛ کلیه عوارض را از مالکان تجاری و مسکونی این خیابان دریافت و سپس پروانه کار و مجوزهای قانونی ساخت و ساز را صادر می کند.

وی با اشاره به اینکه شورای ترافیک استان لازم است در تصمیم خود تجدید نظر و دستور بازگشایی این خیابان را صادر کند، یادآور می شود: آیا اجاره یک جرثقیل و حمل تعدادی بلوک سیمانی و انسداد خیابان ها و معابر عمومی؛ تنها راهکار و ابتکار عمل شورای ترافیک است؟ آیا راهکارها و ابتکارات بهتری سراغ ندارند.

این شهروند معترض با بیان اینکه مردم از این اقدام کلافه شده اند، خاطر نشان کرد: بهتر است مسئولان امر قبل از اجرای این گونه برنامه ها، با تعدادی از معتمدین مردم که در محل اجرای طرح حق و حقوقی مسلم دارند، مشورتی داشته باشند و به نظرات آنان اهمیت دهند تا اقدامات عجولانه و غیرکارشناسی شان مورد اعتراض و انتقاد شدید افکار عمومی قرار نگیرد.

برخورد غیر کارشناسی ره به جایی نخواهد برد

یکی دیگر از شهروندان با بیان اینکه متأسفانه  برخی مسئولان ذیربط با دلایل غیرفنی اصرار بر توجیه اقدام نسنجیده خود دارند، می گوید: آیا افرادی که این مصوبه را به امضاء رسانده اند اگر خودشان مالک و ساکن این خیابان بودند، حاضر می شدند که منازل و اماکن شان در بن بست قرار گیرد و از ارزش املاک شان، کاسته شود! آیا حاضر می شدند که جلوی منازل و اماکن شان که عوارضش را پرداخت کرده اند، به پارکینگ اختصاصی یک اداره تبدیل شود؟

این شهروند ایلامی با بیان اینکه مردم این منطقه بی صبرانه در انتظار دستور مسئولان امر برای بازگشایی این خیابان هستند، تأکید می کند: امیدواریم شورای ترافیک در این خصوص تجدید نظر و دستور بازگشایی این خیابان را صادر کند.

به نظر مردم اهمیت دهیم

آنچه که از این اعترضات و گلایه ها  برداشت می شود این است که شهروندان ساکن در این خیابان و دیگر معابر منتهی به آن، از حق و حقوقی مسلم برخوردار بوده و اکنون با این تصمیم و اقدام شورای ترافیک، بسیاری از این منافع مردمی ضایع شده است.

لازم است که تصمیم گیران در امور مختلف، برای اجرای هر طرح و پروژه ای، ابتدا راهکارهای مختلف را با رعایت همه جوانب آن دنبال کنند و اگر چاره ای حاصل نشد، به اقدام بعدی روی بیاورند و همیشه آخرین راهکار را جزء اولین اقدامات خود قرار ندهند.

آنچه در این قضیه مورد اعتراض، مجهول مانده و متأسفانه آخرین راهکار به عنوان اولین اقدام در دستور کار قرار گرفته و نارضایتی مردم را در پی داشته؛ عدم نصب چراغ راهنمایی و ثانیه شمار برای مدیریت تردد در این چهار راه بوده است و گویا به دلیل کمبود و نبود بودجه و اعتبار؛ خرید بلوک سیمانی و انسداد خیابان مقرون به صرفه بوده و مصوب و عملیاتی شده است.

گفتنی است خبرنگار ما این موضوع را با  رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان، فرماندار ایلام، شهردار ایلام، معاون امور عمرانی استاندار و ...؛ مطرح کرده است که اعلام شده است، به خاطر کاهش بار ترافیک این تصمیم عملی شده است.

برچسب‌ها