زاهدان-معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: پروژه های پایلوت در چاه نیمه ها تا ۲ ماه آینده برای جلوگیری از تبخیر آب ارائه و بکارگیری می‌شود.

پروژه های پایلوت برای جلوگیری از تبخیر آب در چاه نیمه ها اجرا می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، سورنا ستاری در جلسه تبادل نظر اعضای هیات علمی دانشگاهها در زمینه مسایل علم وفناوری که با حضور استاندار و جمعی از اعضای هیئت علمی و شرکتهای دانش بنیان دانشگاه های استان عصر امروز در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد،اظهار داشت: امروز با هدف بکارگیری پروژه های پایلوت جلوگیری از تبخیر آب با راه حلی تجاری در این منطقه به زاهدان سفر کرده ام.

وی افزود :وابستگی به نفت مانع از پیشرفت در زمینه اقتصاد بویژه اقتصاد دانش بنیان می‌شود. معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: دیوارکشی اطراف دانشگاه خیانت به مردم محسوب می‌شود با این که دانشگاه جزئی از جامعه است و باید مبدأ اقتصاد ، فرهنگ، کارآفرینی و توسعه جوامع باشد.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد دانش بنیان باید پایه فکری در دانشگاه ها قرار گیرد که این مهم نیازمند تغییر در اقتصاد و نیروی انسانی است. وی در پاسخ به دغدغه اکثر هیئت های علمی و شرکتهای دانش بنیان در خصوص کم آبی و نیاز به پارک علم و فناوری در این استان عنوان کرد: امیدواریم تا ۲ ماه آینده اولین پایلوت آبهای ژرف در استان سیستان و بلوچستان ارائه‌ و اجرایی شود تا آینده ای درخشان برای این استان ایجاد شود.

ستاری با اشاره به اینکه در گذشته فضای مناسبی در اختیار مرکز پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان نبود افزود:در چند سال اخیر اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است و عمده جوانان زیر ۳۰ سال در پارک های علم و فناوری مشغول به فعالیت هستند. وی افزود: سیستان و بلوچستان در حوزه آی. سی. تی و گیاهان دارویی ظرفیت های بسیار خوبی دارد.

وی تاکید کرد: بازدید مسئولان از مراکز پارک های علم و فناوری سبب می شود تا ارتباط مسئولان با مبتکران و مخترعان بیشتر شود. به گفته معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان، برخورداری شرکت های دانش بنیان از معافیت های مالیاتی،گمرکی و ارائه تسهیلات با سود پایین از جمله حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

برچسب‌ها