تولیت آستان قدس رضوی گفت: رسالت رسانه‌های اسلامی تبیین حقانیت اسلام و آشکار سازی توطئه‌های استکبار است.

رسالت رسانه‌های اسلامی تبیین حقانیت اسلام و آشکار سازی توطئه‌های استکبار است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز،  حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در مراسم اختتامیه نهمین اجلاس رادیو و تلویزیون‌های اسلامی با تاکید بر اینکه امروز یکی از مهم‌ترین رسالت‌های رسانه‌ها اسلامی بیان زیبایی‌ها تدین و دین مداری است، ابراز کرد: امام رضا(ع) می‌فرمایند «اگر مردم زیبایی کلام ما را بدانند دنباله روی ما خواهند بود» و امروز نشان دادن این زیبایی‌ها از وظایف رسانه‌های مسلمان است.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: رسانه‌ها باید زیبایی خدا پرستی و زشتی کفر، زیبایی وحدت و زشتی تفرقه، زیبایی استقلال و زشتی ذلت، زیبایی مقاومت و زشتی عقب نشینی، زیبایی دشمن شناسی و زشتی بی‌بصیرتی، زیبایی بینش اجتماعی و دانش نافع، علم صائب و عمل صالح و زشتی بی‌عملی و سستی را به جهانیان نشان دهند.
وی با بیان اینکه رسانه‌های استکباری تلاش دارند فرهنگ «ظلم پذیری» را به ملت‌ها تلقین کنند و آن‌ها را به استعمار بکشند، تصریح کرد: مسئولیت پذیری، حضور مسئولانه در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی و دگرخواهی در پرتو خداخواهی از ویژگی‌های رسانه‌های اسلامی است.

* اساس هالیوود بر ایجاد یأس است
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه استکبار تلاش دارد فرهنگ یأس و ناامیدی را در عالم مستولی کند. اظهار کرد: مکتب انتظار در مقابل مکتب انظلام که درصدد گسترش یاس، ناامیدی و نمی‌توانیم است، قرار دارد. امروز رسانه‌ها و دستگاه‌های تبلیغاتی دشمنان و سینمای هالیوود اساسش بر آن است که جوامع را ناامید کند و به آن‌ها فرهنگ «ما نمی‌توانیم» را تلقین و القا کند.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، با بیان اینکه رسانه‌های اسلامی باید به مردم عالم عزت و توانایی را القا کنند، عنوان کرد: استکبار تلاش دارد با با بهره از امپراتوری رسانه‌ای خود، نا امیدی، یأس، ضعف، سرفرود آوردن در برابر ظلم و خود باختگی در برابر استکبار و فرهنگ غرب را در میان جوامع ترویج دهد.
وی نقش رسانه‌ها را در ایجاد مدینه فاضله اسلامی بسیار پر رنگ دانست و اظهار کرد: معنویت، اخلاق، امنیت و عدالت اجتماعی، شاخصه‌های اصلی آرمان‌شهر اسلامی هستند و زیربنای این شهر توحید و احکام الهی است. رسانه‌ها باید برای مردم این شاخصه‌ها را تبیین کنند.

* تنها باید از خداوند خشیت داشت
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در ادامه به آیه شریفه «اَلَّذینَ یُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللّهِ وَ یَخْشَوْنَهُ وَ لا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلاَّ اللّهَ وَ کَفی بِاللّهِ حَسیبًا» اشاره و عنوان کرد: در آیاتی که مرتبط با امر تبلیغ در قرآن کریم آمده، بحث «خشیت» مطرح شده که با خوف متفاوت است و معنای حقیقی خشیت این است که جهان تنها متأثر از اراده خداوند متعال است، بنابراین خشیت نیز تنها از او مجاز بوده و این همان راز شجاعت، استکبارستیزی و حق گویی است که رسانه‌ها باید از آن برخوردار باشند.
وی اضافه کرد: رسانه‌ها اسلامی باید سخن حق، عدالت خواهی، نوع دوستی، دفاع از مظلوم را بیان کنند و مطمئن باشند که مخاطبان خود را جذب خواهند کرد، زیرا این سخنان از فطرت انسان‌ها سرچشمه می‌گیرد. امروز دگر خواهی غرب گوش فلک را کر کرده است اما این دگرخواهی مبتنی بر منافع است؛ اما دگر خواهی اسلامی برای رضای الهی و بر اساس انجام وظیفه است.
وی با بیان اینکه حضرت ثامن الحجج امام علی بن موسی الرضا(ع) مظهر وحدت و تقریب اسلامی است، خاطرنشان کرد: امیدواریم برگزاری این اجلاس در کنار مضجع حضرت امام رضا(ع) موجب نزدیکی هرچه بیشتر دل‌ها، راهبردها و روش‌های رسانه‌های اسلامی با یگدیگر شود.
وی آگاهی بخشی و بیان واقعیات را از بزرگترین رسالت‌های رسانه‌ها معرفی و بیان کرد: مسئولیت مهم رسانه‌ها آگاهی بخشی است، اگر ابعاد مختلف دین اسلام به خوبی روشن و ماهیت حقیقی گروهک‌های تکفیری تبیین می‌شد، شاید امروز با چالش‌ تروریسم روبه رو نبودیم و بسیاری جذب این گروهک‌های دست نشانده صهیونیسم و استکبار نمی‌شدند.

* رسانه‌ها در قبال توطئه‌ها استکبار آگاهی بخش باشند
تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به خباثت‌های استکبار در قبال کشورهای منطقه، عنوان کرد: صهیونیسم با راه انداختن جبهه‌ای با نام اسلام اما بر علیه اسلام، درصدد تضعیف مسلمانان و ارتش‌های اسلامی بوده تا موضوع فلسطین را تحت الشعاع تحولات گروه‌های تکفیری و داعشی قرار دهد. رسانه‌ها وظیفه دارند در این خصوص روشنگری و آگاهی بخشی کنند.
وی سیاست توام با دیانت را از مبانی اساسی دین اسلام دانست و خاطرنشان کرد: جنگ‌های جهانی اول و دوم، ظلم هفتادساله رژیم غاصب صهیونیستی به مردم بی‌دفاع فلسطین و وضعیت اسفناک امروز جهان نتیجه دوری سیاست از معنویت است و امام خمینی(ره) احیاگر سیاست همراه با معنویت و تدین در عصر حاضر است.
وی هنر اسلامی را آمیخته با حکمت خواند و اظهار کرد: هنر اسلامی همواره آمیخته با حکمت بوده است. جای جای حرم مطهر امام رضا(ع) جلوه هنر آمیخته با حکمت است؛ هنر اگر از معنویت دور شود به مبتذل کشیده و موجب عقب راندن جامعه به گذشته می‌شود.
وی با بیان اینکه امروز جامعه اسلامی به دنبال معرفی مدنیتی به نام دین به جهانیان است، تصریح کرد: اسلام می‌خواهد مدنیتی به نام دین و ارزش‌های انسانی را به جهانیان معرفی کند. برای تحقق این مدنیت باید زمان را شناخت، نیاز زمان و نقش خود را در این میان دانست و بر اساس آن ایفای نقش کرد، لذا رسانه‌های اسلامی باید این وظیفه بزرگ را بر عهده بگیرند و ابعاد این مدنیت را برای رقم زدن سعادت دنیوی و اخروی انسان‌ها مشخص کنند.
وی در پایان گفت: اقدامات رسانه‌ای باید از جزمیت علمی، عزم عملی و دوراندیشی برخوردار باشند و نگاه به آینده داشته باشند. ما یقین داریم آینده از آن متقین و صالحان بوده و این وعده الهی است. آینده نه از آن پول سعودی‌ها و نه قدرت نظامی غربی‌ها و نه شیطنت‌ها و خباثت‌های صهیونیسم می‌باشد، بلکه از آن متقین و صالحان است.

برچسب‌ها