سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اظهارات ترامپ در پاریس با بیان اینکه ظاهرا مشاوران ایشان هنوز در فضای وهم‌آلود گذشته سیر کرده و هنوز از تحولات ایران، منطقه و جهان بسیار عقبند، به دولت جدید آمریکا توصیه کرد که از گذشته عبرت بگیرد.

مشاوران ترامپ در فضای وهم‌آلود گذشته سیر کرده و از تحولات ایران، منطقه و جهان عقبند

 به گزارش قدس آنلاین،  بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات نسنجیده دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه ایران در سفر به پاریس گفت: ظاهرا مشاوران ایشان هنوز در فضای وهم آلود گذشته سیر می‌کنند و آن گونه که در آن دوران نیز از واقعیات و بدیهیات ابتدایی بی خبر بودند، هم اکنون نیز از تحولات ایران، منطقه و جهان بسیار عقب هستند.

قاسمی به دولت جدید آمریکا توصیه کرد ضمن توجه به نقش مثبت، سازنده و ثبات آفرین ایران در منطقه و جهان، طغیان و سرکشی را در سیاست‌ها و اقدامات خودخواهانه و هرج و مرج طلبانه خویش و برخی همپیمانان لجوج، متجاوز و اشغالگر خود در منطقه جستجو کنند و از گذشته عبرت گرفته و تنها با زبان تکریم و احترام با ملت ایران سخن گویند.

دونالد ترامپ در سفر اخیرش به پاریس ۲۲ تیر ماه در نشست خبری مشترک با امانوئل مکرون ایران را تهدیدی مشترک برای آمریکا و فرانسه خواند.

رئیس‌جمهور آمریکا در حین پرداختن به موضع مشترک فرانسه و واشنگتن در قبال لزوم ریشه‌کن شدن تروریسم گفت: «ما (آمریکا و فرانسه) با تهدید جدیدی از سوی رژیم‌های سرکش ایران، سوریه و کره شمالی و دولت‌هایی که آنها را تأمین مالی می‌کنند، مواجه هستیم.»

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها