رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنت‌کام) در مصاحبه‌ای که روز جمعه منتشر شده گفته که ایران نفوذ «چشمگیری» در منطقه دارد.

ایران نفوذ چشمگیری در منطقه دارد/ از همکاری اسرائیل و کشورهای عربی علیه ایران حمایت می‌کنیم

 به گزارش قدس آنلاین،  ژنرال «جوزف ووتل»، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنت‌کام) در مصاحبه‌ای که روز جمعه منتشر شده گفته که ایران نفوذ «چشمگیری» در منطقه دارد.  

وی در این مصاحبه که روز چهارشنبه با پایگاه  «تامپا بی تایمز»  در دفتر کارش انجام داده گفت: «فکر می‌کنم نفوذ ایران در منطقه چشمگیر است و همان‌طور که من یا دیگران گفته‌ایم، ایران شاید بی‌ثبات‌کننده‌ترین نیروی منطقه است.»

فرمانده «سنت‌کام» در بخش دیگری از اظهاراتش حضور ایران و روسیه در سوریه را از جمله عواملی دانست که بر «لایه‌های پیچیدگی» در این کشور جنگ‌زده اضافه کرده است.  

«ووتل» در پاسخ به سوالی در این باره که آیا نگرانی مشترک کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با اسرائیل درباره ایران به همکاری‌های بیشتر میان آنها منجر شده گفت: «من فکر می‌کنم که مطمئناً برای این موضوع فرصت وجود دارد و فکر می‌کنم که این سوالی است که بهتر است که اسرائیل یا سایر کشورهای (مورد اشاره شما) به آن پاسخ بدهند، اما مطمئنا ما از آن حمایت می‌کنیم.» 

ژنرال آمریکایی در بخش دیگری از این مصاحبه به موضوع بحران دیپلماتیک در روابط قطر با برخی کشورهای عربی پرداخت و گفت که این بحران باعث ایجاد اخلال در همکاری آمریکا با کشورهای دیگر مناقشه علیه ایران شده است.  

وی درباره بحران دیپلماتیک قطر و اقدام چهار کشور عربی در محاصره این کشور گفت: «اثرات این موضوع این است که حواس مردم را از موضوعات مشترکی مانند ایران که می‌خواهیم بر سر آن کار کنیم، منحرف می‌کند.

«ووتل» تأکید کرد: «این، باعث ایجاد شکاف میان گروهی از افراد می‌شود که ما در اینجا روی آنها حساب می‌کند.» 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها