بودجه دفاعی ۶۹۶.۵ میلیارد دلاری آمریکا که روز جمعه در مجلس نمایندگان به تصویب رسید، متضمن اصلاحیه ای است که «قانون لزوم نظارت آمریکا بر فعالیت موشکی ایران» را تمدید می نماید.

قانون «لزوم نظارت آمریکا بر برنامه موشکی ایران» تمدید شد

 به گزارش قدس آنلاین،  مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه «قانون مجوز دفاع ملی» را با مبلغی بالغ بر ۶۹۶.۵ میلیارد دلار به تصویب رساند.

یکی از ضمائم این لایحه، اصلاحیه ای بر «قانون ۳۰۷۸ مجلس نمایندگان» موسوم به «قانون لزوم نظارت بر فعالیت موشک بالستیک ایران» است که روز ۲۷اُم ژوئن ۲۰۱۷ از سوی «روبن کیوِن» به مجلس نمایندگان ارائه شد.  

در بیانیه ای که «روبن کیوِن» در همین ارتباط منتشر کرد، آمده است: «امروز تصویب قانون مجوز دفاع ملی نیروهای مسلح آمریکا را در موضعی محکم و پابرجا قرار خواهد داد و تضمین خواهد کرد که آنها برای مقابله با چالشهای آینده آماده شوند».

این نماینده دموکرات از ایالت نوادا در بیانیه صادره خود از اینکه اصلاحیه وی برای تمدید محدودیتهای مقرر بر هرگونه پرتاب یا آزمایش موشک بالستیک توسط ایران با حمایت نمایندگانی از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات به تصویب رسیده است، ابراز خشنودی کرد.

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: «تضمین اینکه واشنگتن برای بازداشتن ایران از توسعه بیشتر برنامه موشک بالستیک خود دارای یک استراتژی بلندمدت است، برای امنیت ملی آمریکا ضروری است. تمدید قانون الزام به ارائه گزارش به رئیس جمهور- که در سال ۲۰۱۹ به انقضاء می رسد- تداوم نظارت آمریکا بر هرگونه پرتاب و آزمایش موشکی توسط ایران را تضمین می کند».

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها